Bröllop och jul på liseberg

Helgen har varit helt okej. Va på bröllop i fredags. Min morbror o hans tjej gifte sig borgerligt. Sen gick vi ut och åt kinamat. Var verkligen jättegott. Åt fyra små rätter. Va ett specialerbjudande så i priset ingick efterätt. Tog friterad ananas med glass. Mums! När jag kom hem på kvällen var jag supertrött o somnade i soffan som vanligt. Eftersom jag sovit hela kvällen så vaknade jag såklart kl 4 på lördags morgon och kunde bara inte somna om. Så typiskt. Jag som ville vara pigg på lördagen.

Åkte iaf med tåget till Gbg härifrån vid halv nio och så var jag framme vid tio. Det spöregnade och var inte alls nåt fint vädet. Sonny hämtade mig på stationen och vi åkte till Möndal och checkade in på hotellet. För jajjemänsan, vi skulle sova på hotell den natten. Vid tolv skulle vi samlas utanför liseberg. Sonnys jobb, eller nuvarande x-jobb bjöd på julbord. Och vilket julbord sen. Fanns ju massor att välja på. Massa olika jättegoda sillsorter och annat gott. Sonny blev mest förtjust i deras jansson. Han ville ha med en form hem sa han...haha!

Satt med tre av sonnys arbetskamrater resp familj. Eller det var iaf dom vi pratade mest med. Himla trevligt folk. Skulle jag gärna träffa och umgås mer med. När alla ätit färdigt gick vi ut och då höll det faktiskt  upp. Barnen tog på sig regnställ och gjorde sig färdiga för åkattraktionerna.

Sen va vi där med dom tre inkl. familjer hela kvällen. Ända tills kl tio på kvällen då allt stängde. Vi åkte tillbaka till hotellet och kollade på tv och sov.

Åkte sen hem vid tolv på söndagen. Jag körde till alingsås och sonny resten. Hade tagit ledigt på natten där så det var skönt. Alltid skönt att slippa första långa natten.

Nu håller vi på och lagar mat - schnizel o potatis o bea-sås. Så ska väl gå ut och kolla hur det går.

Ja förresten....vi har köpt julgran idag :) Ska stå i en hink med vatten nu några veckor innan vi tar in det. Sååå mys. Första julgranen båda av oss har i våra egna lägenheter.

Maten kallar... Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0