Irriterande låsmuttrar

Varit o bytt däcken på bil nr 2 idag. Fick ju tag i ett par bra vinterdäck billigt i lördags när vi var i jönköping. Åkte till garaget några bekanta har o pappa skulle hjälpa mig. Kom dit o vi konstaterade att hylsan till låsmuttrarna var helt kass. Vi köpte ju bilen i somras så har inte bytt däck på den själva än. Blev inga däck bytta där iaf. Varken pappa eller Jerker kunde fixa det. Va bara att åka tillbaka till Skövde igen.

Hade med oss fluff (kaninen) o åkte iväg till djuraffären o klippte klorna på han. Han fick även lite mer mat så slipper jag tänka på det resten av månaden. Sen åkte vi till bilia o dom hjälpte oss. Finns ju nåt som heter 5 direkt där man bara kan ställa sig i kö och så hjälper dom en i tur o ordning. Inga stora saker dock, då får man boka en tid i verkstaden. Men där hjälpte dom oss att få ut låsmuttrarna o byta till vinterdäcken. Sista bulten tog 45 min att få ut och han var måttligt glad. Var inte riktigt på humör där inne det sista. Men det gick till slut. Fick ju köpa nya låsmuttrar och dom är inte billiga kan jag säga. Jösses... Jaja, nu är det i alla fall gjort. Vinterdäcken är på.

Åkte hem o gjorde lite mat. Trodde inte det skulle ta så lång tid, men innan vi kom hem hade det gått 3 timmar. Cheezes!!  Nu är jag mätt o trött. Får se när det blir sängen, men det kommer bli tidigt så mycket kan jag säga.

Jerker har lovat att ta med sommardäcken till garaget o lägga dom på pappas plats. Hygglo! Jag ska få åka i hans nya bil nån gång med. Coolt!!

Ha det gott o ta det lugnt i vintervädret. Var rädda om varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0