Våffelkväll

Ja det hade vi igår för både min o karlns familj. Har gjort det lite till en tradition att samla alla en gång varje år så dom får chansen att träffa varann o så med. Har varit mycket förberedelser hela veckan. Jag har fixat o donat, handlat o gud vet allt. Jobbade extra i fredags med så där hann jag inte med så mycket. Vi städade gemensamt sen på kvällen när vi båda kommit hem istället.

Lördagen ägnade vi åt småpyssel. Det där lilla som alltid blir kvar o som man inte kan fixa innan. Duka, fixa smet o allt sånt. Men allt gick smärtfritt o vid 4 droppade dom in allihop. Fick en välkomstdrink o en liten chokladbit. Lite kluriga problem att lösa så att dom hade nåt att prata med varandra om. Sen blev det våfflor med sylt, grädde o mosade bär. Förra året hade vi hälften kvar. Detta året räckte det inte utan vi fick göra mer. När alla var mätta o belåtna plockade vi undan o diskade upp det värsta. Efter det blev det dax för efterrätt. Hallon- och blåbärspaj med vaniljsås. Tog syrran till att göra pajen - ja menar - hon är ju bagare så. Det blev till o med paj över. O lite vaniljsås trots att per o ulf tog så tallriken svämmade över. Haha...

Fredde o några fler hade på tv:n hela kvällen. Det va den ena fotbollsmatchen efter den andra. Boooooring! Blev väldigt lyckat tycker jag. Hoppas jag alla tyckte. Blir ju lite trångt här men finns det hjärterum finns det stjärterum. Så så é det!

Skoj att dom från malmö stannade över. Men dom ska snart åka hem. O jag ska kolla på bonde söker fru snart. Missar ju alltid halva det eftersom jag är på linedancen.

Ska in o va lite social nu det sista. Ha det gött alla!
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0