Vägning o mätning

Så var det tisdag igen o det är dax att kolla lite hur det har gått. Eftersom jag hållt på en månad har jag även mätt mig. Denna vecka har jag gått ner 1,8kg och sammanlagt är jag har jag nu gått ner 8,8kg. Det är väl bra! Vad gäller måtten så har jag gått ner 9cm runt midjan. Man vill ju helst att man ska va nere på sitt mål efter 3 dar eller nåt men försöker se långsiktigt o inte tänka för mycket på det. Nu är det bara att kämpa på.

Har även börjat att käka lite mer vitaminer. Finns ju brustabletter på ica som är gjorda speciellt för man eller kvinna. Jag hatar verkligen brustabletter men denna va ganska okej ändå. Drack det som saft till maten när jag hade vaknat.

På fredag kommer Sonny äntligen hem. Dock bara över helgen men ändå. Vi har bestämt oss för att äta kräftor o lite räkor på fredag kväll när han kommit. Kommer bli mys det. Sen är det ju öppet hus o familjedagen på volvo på lördag så då går väl hela dagen åt tills det.

Ska göra mig lite tacos idag. Utan bröd o utan tacosåsen...men får gå ändå. Har ätit dom hårda skalen någon gång. Frågade min arbetskamrat om dom, det är ju typ bara majsmjöl o det måste ju vara bättre än vanligt vetemjöl o fick till svar att ingen mjöl är bra. Men åt dom ändå. Nån gång måste man ju få unna sig. Bara det inte blir jämt. O jag har ju gått ner mycket ändå så det är väl ingen skada skedd. Blir inga såna chips för då kan man ju få för sig att frossa men just skalen har jag tillåtit mig att äta. Har dock inga idag. Får bli när man är fler.

Hur ska man göra när det känns som ens vänner inte accepterar ens sambo. Vet ju vad som hänt under resans gång men om jag kan förlåta måste väl dom kunna det. Får väl se hur det går. Om jag måste besöka dom själv eller om dom ändrar dig. Vet att sist jag va hos Maria så var det jättemycket pengakrångel osv men allt det kommer ju bli bättre. Vi får väl visa dom...

Måste börja träna... Dels börja på mitt 24 veckor långa program för att klara springa en mil och dels för att få upp kondition osv så förbränningen ökar. Är inte så förtjust i styrketräning men kanske kan bli lite sånt med så småningom...kanske...hehe...


Kommentarer
Postat av: Robin

Är stolt över dig syrran. Skönt att du håller i. Och det lilla jag har träffat dig har du kännts gladare. Det gör mig glad, gillar dig glad och sprallig. Älskar dig

2007-09-05 @ 18:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0