Bästa dagen på länge!

Ojoj, vilken dag! Så härlig! Vi åkte redan vid 12 för att tvätta bilen. Eller, Sonny tvättade bilen. Efter det så åkte släppte jag av Sonny så han fick klippa sig och samtidigt åkte jag och handlade lite grejer vi behövde. Han blev jättefin min darling. Var verkligen på tiden.

Direkt ut till kolonin och vi hann precis parkera bilen så kom mormor oxå. Hon ville komma o kolla lite med. Hon var minst sagt lyrisk. Hon kommer nog tillbringa en del tid där. Det sa hon redan nu. När det blev för stökigt eller för varmt eller så så skulle hon åka och sätta sig där istället. Och visst får hon det. Hon är mer än välkommen.

Hon hjälpte mig att identifiera lite blommor och buskar idag. Jag har både hallon, röda och svarta vinbär, lite olika blommor och sånt som jag inte hade en aning om. Härligt! Åkte och köpte en spade mitt i allt oxå. Fick en grep av mormor dessutom så nu har jag det med. Hon är för go min mormor. Vi räddade även krokus och sånt undan den stora jordfräsen och planterade om dom på ett säkert ställe. Så nu är dom i säkert förvar. Skönt det, för jag vill gärna ha kvar dom.

Jag satte ihop grillen och vi grillade lite kött och åt potatissallad till. Riktigt gott. Tyvärr blev det lite sent. Solen hann försvinna och det blev ganska kallt. Men vi åt och sen packade vi ihop. Jag är så himla nöjd med dagen. Varit ute över 7 timmar idag. Fått en massa gjort och dessutom har jag umgåtts med mormor i 4 timmar.

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Nu börjar tjejjen landa i allt, bra det!! Var stolt över dig själv att du tog tag i situationen. Frisk luft, jord under naglarna och goa familjemedlemmar, dä kan inte bättre bli dä!! Sköt om dig E, själv ska jag slappa idag. Har precis vinkat av syrran och vapensystern. Mycket bra helg här med. Kramiz

2008-04-27 @ 10:30:30
URL: http://www.suttecity.se
Postat av: MissyElliot

Gött att det blev en toppengdag. Det är ju viktigt med sånna ju...
:-)

2008-04-28 @ 08:56:24
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0