En perfekt dag

Vilken perfekt dag det har varit idag. Vaknade redan vid 07 och i vanliga fall brukar jag tycka det är jobbigt men inte idag. Karln vaknade samtidigt och vi låg och pratade lite grann innan jag gick upp och syrran hämtade mig. Skulle bara åka till stationen, dom skulle åka till Sthlm, och jag tog med bilen tillbaka hem till oss. Bättre den står här än på stationen.

Vi åt frukost och gjorde oss iordning för att åka till garaget och byta däck på båda bilarna. Det gick ju smärtfritt. Pappa var där och hjälpte oss med. Sonny rullade däcken fram och tillbaka, pappa satte på dom och drog åt muttrarna och jag stod och sköljde av däcken med högtrycket. Det är samarbete det.

Åkte vidare hem för att lämna en av bilarna, handlade lite mat och så mötte vi pappa vid kolonin sen. Fick trädgårdsmöbler av pappa. Gött, nu har man det oxå. Va riktigt gött att sitta där i solen till fågelkvittret. 

Vi har röjt ur allting ut boden idag. Va riktigt mycket skit där inne. Men nu är det tomt. Skönt, skönt! Pappa hade med sig kärran och den var full när vi var klara. Sen fortsatte jag och kratta lite idag. Ända tills pappa testade trimmern han hade med sig och såg hur effektivt det var. Så jag slutade kratta och han fick köra över allt med trimmern. Så nu ser det riktigt bra ut. Det långa gräset är borta. Ska bara kratta bort det så det inte bara ligger.



Direkt när vi kom dit tände vi engångsgrillen vi hade köpt. Grillade lite korv med bröd och invigde de nya trädgårdsmöblerna vi fick av pappa. Så härligt. Fåglarna kvittrade och ja, lyckligare kan man väl inte bli. Kommer bli många eftermiddagar och kvällar i de där trädgårdsmöblerna, det kan jag lova.

Blir inte så jättemycket anant gjort i år. Ska köra över hela gräsmattan med jordfräs sen med, liten bit i taget. Många planer har jag iaf. Ska köpa ett partytält så kan man sitta där inne sen och grilla, bara prata eller bara vara. Mysiga kvällar i partytältet på kolonin. Nån som vill komma?

När vi kom hem så åt vi lite, duschat och så. Kollade lite på lite film och bara myste i soffan. En riktigt skön kväll har det varit alltså. Lika härlig som resten av dagen.

Tänkte jag skulle bjuda på en bild när jag sover i lastbilen igår. Det är sååå lätt att somna i lastbilar. O söt tar allttid kort på mig när jag sover. Grr...jaja, får väl gå då. Kan få en bild när han tvättar lastbilen med...hehe...

     

Har alltid undrat varför dom kallar den ena bilen för Persson-bilen. Men när jag såg den så förstod jag varför. Det tror jag ni oxå gör...
 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0