Härligt besök hos mormor

Nu är man hemma igen. Har varit en underbar dag. Syrran o Sara kom o hämtade mig o vi åkte till mormor för lite middag. Blev kålpudding, potatis o sås. Mm, precis som jag hade önskat. Vi åt så vi höll på och döa oss alla 4. Var ju meninen att vi skulle vara 3 till egentligen. Men vi åt nog för dom med så... Efter det kollade vi på lite bilder från datorn jag hade med mig. Både på min kolonilott och massa andra bilder. Efter det gick vi ut och kollade på mormors lilla odlingslott. Var skönt med en liten promenad efter all mat.

Blev sedan mer bilder och så lite fika. Syrran hade gjort ännu en moussetårta. Denna gång med kladdkaka i botten, och så hallonmousse och blåbärsmousse längst upp. Jättegod verkligen! Tyvärr var jag inte så smart så jag tog kort på den. Jag gillade denna bättre än den vi åt i påsk. Denna var inte så söt och därför föll den mig mer i smaken. Hon är duktig min syster. Verkligen!

Efter fikat gick vi ut och satte oss i solen på hennes lilla plätt på baksidan. Va ganska skönt faktiskt. Vi satt där utan jackor och solade och pratade en massa. Blev mycket släktsnack. Och så lite tjejsnack såklart. Kanske inte så skoj för Sara men men... När solen försvann blev det kallt o vi gick in igen. Pratade ännu mer o sen började vi tänka på refrängen och åkte hem. Äntligen fick jag åka i Saras nya subaru. Va en najs bil måste jag säga. Inte undra på att hon är nöjd med den.

Nu är jag hemma igen. Får se vad det blir ikväll. Är redan trött så kanske blir att lägga sig tidigt. Vi får se. Inga planer iaf så tar det som det kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0