Mormorsrutor

Har inget annat för mig så får skriva lite här. Vi skulle kolla på film men det är inga "erika-filmer" på tv som karln säger. O det har han rätt i. Så jag har lite smått tråkigt.

Har skaffat det 4:e garnet nu så jag kan börja göra mormorsrutor. Den sidan jag tittar på så hade de använt 144 st o då blev filten 97x97cm. Spjälsängen är 60x120cm. Ska jag göra filten lika stor som sängen? Vad tycker ni? Bäst att jag sätter igång och virkar nu iaf om jag ska hinna klart. Undra hur många jag måste göra varje dag eller varje vecka för att jag ska hinna... *funderar*

Vi åt lite efterrätt o nu efteråt är det nästan så man ångrar sig. Usch att man aldrig kan stoppa i tid. Usch, efter nyår blir det frukt o grönsaker o därmed basta!

Vi har -11 grader här nu. En kompis som bor bara någon halvmil härifrån hade 5 grader varmare när jag pratade med henne om nyår. Då hade vi -9 så det sjunker hela tiden. Undrar jag om minusgraderna håller i sig till nyår?! Isåfall ska jag göra en massa islyktor tills dess o sätta ljus i.

Jahopp...vad ska man göra nu tro. Blir la o kolla på den film karln vill se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0