Haha..klockrent!

Kan inte annat än att skratta åt mig själv. Kollade på utröstningen av let´s dance precis. Där står ju alla paren på rad med tjejerna längst fram. Då satt jag här i soffan och kollade på - hör och häpna Lena - hur många som stod i 3:e position. Det var faktiskt bara två tjejer som gjorde det. O då finns det ändå fler än två tjejer som är proffsdansare. Och att sitta här och komma på sig själv med att kolla på det fick mig att fnissa och tänka på min linedanceinstruktör Lena som tjatar på oss varje vecka. Kanske börjar det ge resultat ändå.

Jag är ju för er som inte vet uppvuxen i diverse orkestrar. Genom åren så har jag sen jag började spela klarinett i åk 4 varit med i juniororkestrar, en symfoniorkester och det senaste i en musikkår. Det va verkligen kul. Började jobba kväll för 5 år sen och kunde så inte fortsätta tyvärr. Nu jobbar jag natt så nu borde jag ju kunna. Men nu har jag linedancen på onsdagar så det krockar. Väldigt tråkigt men nu har jag valt linedancen. Kanske kan man göra båda längre fram. Det kostar ju att åka till Töreboda - där jag är född o uppvuxen - varje vecka. Men det skulle nog vara värt de där hundralapparna. Det är nog så att det är något som fattas mig nu. Jag är inte riktigt hel. Jag saknar musiken. Hur kom jag då in på det här? Jo, jag lyssnade precis på låten "Marcsh Pannkaka" med BAO, Benny Anderssons Orkester. Ålskar sån musik, kanske pga all orkesterverksamhet. Undra om det går o dansa linedance till den tro?!

Läste på någon blogg om någon som var så glad för den hade över 500 unika bloggläsare nu. Haha, jag är glad för jag kom över 20 idag.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha ja inte ens dansare är perfekta:)

2008-02-08 @ 23:08:17
URL: http://www.metrobloggen.se/loviissa
Postat av: Lovisa

Jo jag förstod det:)

2008-02-08 @ 23:53:51
URL: http://www.metrobloggen.se/loviissa
Postat av: Lena

Ja du vet allt hur du ska värma ett instruktörshjärta du Erika :-) Som jag sa när vi började, det smyger sig på - sen är man fast. Du ska se att vi kan ta Jive-låtar också så ni får köra EastCoastSwing och 2step i turbofart. LD innehåller ALLA typer av dans - så får du koll på det denna vägen är det bara att gå vidare och köra pardans längre fram. Själv är jag sugen på 10 dans för att utveckla mig mer inom teknik och bredda kundunderlaget. Det sköna med LD är ju som du sa tidigare att du får vara den du är - utan att någon bryr sig. Jag har sett alla sorter genom åren och det är så häftigt att vi kan göra så mycket ihop och ha detta gemensamt. När du börjar hänga med ut på olika sociala event ska du se att ytterligare en dörr i den här dansvärlden öppnar sig. Ta med musiken du funderade på så ska vi se vad vi kan ta för danser till. Testa country walking (hälflippen), är det marschmusik bör den funka, ofta polkatoner i dem. De danser ni har fått är väldigt karaktärsfasta så ni ska känna skillnaden redan från början.

Hoppas hostan ger med sig så du kan komma på onsdag, D.H.S.S gillar du säkert. Finns beskrivning i bunten ni fick och så lade jag med en video från youtube på min hemsida. Själv vårdar jag mitt ben idag, inga trappor och försöker inte belasta för mycket så det håller hela nästa vecka, för då blir det intensivt i linedancens tecken. //Kram L

2008-02-09 @ 11:11:48
URL: http://www.suttecity.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0