Helgen

Så var helgen i princip till ända och det har minsann varit en bra och händelserik helg. Började ju med att jag gick satt uppe lite längre i fredags kväll för att jag skulle kunna bli lite trött. Sov ju ganska länge på fredagen. Men blev tyvärr aldrig trött. Kl 4 gick jag o la mig, då skulle jag ändå få sova 7 timmar och det va ju lugnt. Men somnade ju inte. Tror jag somnade nånstans efter 6 och så var det upp igen kl 11. Måste säga att jag var ganska trött när jag gick upp faktiskt. Men men, bara hoppa in i duschen så blev man pigg igen. Gjorde iordning håret, på med lite smink och kläder och så iväg. Skulle ju på två grejer den dan.

Åkte först o hämtade ut mobilen som kommit från service. Sen till siba o köpa presentkort och en blomma till mormor på ica. Så iväg till Tibro och bowlinghallen där. Mormor samlar barn och barnbarn en gång varje år för bowling o mat. Alla hade inte möjlighet att komma, men så är det ju varje gång. Svårt att samla alla. Vi delades in i lag och spelade för fulla muggar. Gick inte alls bra för mig men det spelar ingen roll. Det viktiga är ju att det är kul och det var det. En timma går fort o snart var det dax att åka iväg till stugan mormor hade hyrat.

Väl där blev det fika med massa goda bullar och kakor. Medans vi väntade på att maten skulle bli klar så spelade vi lite spel och höll oss igång. Det är tradition varje år. Sen blev det mat. Gott som vanligt. Potatisgratäng och kalkonskivor. Sallad och broccoli till det. Mycket gott! Man år så man trodde man skulle spricka. O det var ju inte så svårt för vi hade ju fikat inte alls långt innan det. De flesta började troppa av efter maten men några av oss stannade kvar och pratade lite.

Vid 18.30 drog vi oss oxå för vi skulle ju på 30-årsfest. Dock inte så långt ifrån tibro, bara till hönsa. Det hör väl till tibro om jag inte minns fel. Plockade upp Jocke och så väntade vi på att resten skulle komma så vi kunde storma in i samlad trupp. Sen gick vi mot dörren (vi var i en bygdegård) och väl framme började vi sjunga. Martin kompade som vanligt på dragspelet. Efter "ja må han leva" så spelade Jocke och Maria en fanfar på trumpet. Det ni, så går det när musikkåren-gänget är igång!

Det blev lite bål innan maten kom fram. Blev som vanligt att istället för att dela på oss och blanda oss med dom andra så satte sig alla tillsammans. Men vi har helt outstanding kul tillsammans. Så är det bara. Under middagen läste vi upp lite telegram som vi hade skrivit från diverse folk. Haha, så himla kul. Sen kom tårtan fram, och vi åt ännu mer. Vi som redan hade ätit massor hos mormor, vi fick ta det lite lugnt med maten på festen.

Efter fikat kom iaf det bästa. Det vi hade planerat hela fredagskvällen. Dels en låt. Satte ihop en egen text. Blev bra faktiskt. Sen så hade vi en grej till där några tjejer skulle hoppa ur en tårta. Det blev ungefär så. Vi hade målat en tårta på ett lakarn. Sen hoppade 3 grabbar utklädda till tjejer upp ur "tårtan" och pussade på christian. Dom hade hysteriskt mycket läppstift på sig så christians ansikte var oxå helt fullt av läppstift. Haha, fasen va vi skrattade. Helt hysteriskt roligt. Direkt efter det sjöng vi vår sång oxå. Ja herregud, de andra som var där, undra vad dom tänkte...haha

Resten av kvällen blev det lite lekar o bara massa prat. Ena leken, när man ska gå runt stolar o när musiken tystnar så ska man sätta sig på en stol. För varje omgång så åker en person ut. Jag o Daniel var kvar till sist o jag kan säga att det var mer brottning än lek då. Haha... Men kul hade vi.

När det var dax att åka hem så körde vi först hem Christian och Ulrika. Dom bor ju bara någon km från bygdegården. Sen åkte vi via Töreboda hem till Skövde för att skjutsa hem Jocke. Snäll som man är så tar man lite omvägar för att veta att ens vänner kommer hem tryggt. O Volvo som vi har är ju trygga och säkra...haha...

Idag sov jag ända tills kl 1. Det var såååå skönt. Sonny gjorde frukosten idag. Vi har även hunnit med att tvätta Toyotan och så passade vi på att handla lite oxå. Åt lite kyckling och ris idag. Men ja, mer än så har det inte blivit. Vet inte vart tiden har tagit vägen. Snart är det dax att vila lite, sen åka o jobba. Det var i alla fall en givande helg, trots att den kändes kort.

Hoppas eran helg har varit lika bra som min!

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Kuligt!
Låter som om du haft en toppenhelg.

2008-01-24 @ 21:14:10
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0