Försök till resumé

Svårt att försöka minnas två veckor bak i tiden... går inget vidare om jag ska vara ärlig. Men den bestod mest av packa, köra grejer, packa, köra grejer...

Jahopp, det blev en halvt kreativ dag igår. Vi åkte iväg och tömde det sista i lägenheten så det enda som återstår nu är städningen men det är det ingen brådska med. Typ ingen brådska alls. Bara det är gjort tills 1:a oktober.
Bar av allt från släpet och bar in i garaget. Nu är det inget stort och rymligt garage längre utan ett överfullt garage. Stora delen av alla möbler står där inne.

Gjorde ordning en del i källaren igår. Datahörnan är klar iaf. Det viktigaste...haha... Ska fixa lite mer här nere idag. Samt köket och badrummet. Det vore skönt om det kunde bli om inte helt klart så iaf nästan klart idag. Ska försöka ta lite bilder med så ni får se hur det blir. Källaren kommer vi inte göra iordning någonting vad gäller färg och golv o sånt utan det får ske nästa år som tidigast, Är ju inte gjord av pengar tyvärr.

Idag kommer pappa och ska börja måla vardagsrummet. Ska bli gött, kanske jag hinner få in en del innan vi åker i helgen.

Helgen som var då...jo, då var jag i värmland. Det dansades linedance i två dagar. Jag och Maria åkte upp på fredagen för att inte behöva gå upp så fruktansvärt tidigt på lördagen. Bättre att åka upp i lugn och ro en dag tidigare. Vi skulle åka i god tid så vi hade massa tid att göra vad vi ville på. Vi bestämde att jag skulle hämta henne i Mariestad kl 15. Sagt och gjort, jag åkte dit. Svängde in vid stationen och där säger det PANG. Då var det en tant som backade på mig. Var bara att börja skriva papper.



Jag pratade med sonny i tele så han kom och hjälpte till att ringa försäkringsbolag, bärgare och allt vad det nu är man ska ringa. När alla papper var skrivna, bilen var bärgad bort till bilia i mariestad så tryckte vi in oss alla tre i toyotan. Trängdes med alla kläder som ligger där då vi inte orkat ta in det i huset än. Iväg till Skövde (helt fel håll) och hämta ut en hyrbil. Blev ganska bra ändå, då hyrbilen var mer än okej.



Så, när vi skulle åka så började karln spy. Jösses, här händer det saker. Vi åker iaf iväg mot värmland, 3 timmar försenade, och karln åker hem till sängen. Han låg med magsjuka i två dygn innan det behagade släppa.

Vi hade iaf väldigt trevligt i Ransberg. Lägger in lite bilder här istället för att beskriva, då bilder säger mer än 1000 ord...

     

        

     

Nu upp till frukosten och vänta på pappa....

Förresten, kom på en sak till... jag backade ju in i garaget med kärra häromdan. Du ska veta att jag vara nöjd. Nöjd som en tupp heeela dagen...eller mer...haha... var tvungen att skicka bilden både till karln och pappa! Haha... ja ibland är man rolig...


Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Argh, sicken osis! Gamla tanter ska inte köra bil! (fnissar)



Inte dåligt att backa in i garaget med släp. jag trir inte ens jag hade försökt. hade garanterat pajat något då...

:-)



Hoppas att du får en härlig dag trots massa fix

kramiz

2008-07-23 @ 09:41:18
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0