Flytta?

Kan väl inte påstå att jag sovit så himla bra idag heller. Men det räcker nog så det får va så. Att jag inte somnade stående på jobbet igår det är ju ett helt under! Så ibland sker kanske under ändå..hihi!

Tanta på banken ringde idag med. Dom hade godkänt låneansökan med nöd och näppe sa dom. Jaha?! Hur fan har vissa råd att ha villa, ny bil, båt och säkert en husvagn med? Sen bor dom ensamma och...ja, jag har funderat på det där i flera år måste jag säga. Eller så litar inte banken på mig. Hade till o med tagit med mig excelkalkylen jag gör varje månad så hon måste ju sett vilken stenkoll jag har på ekonomin. Aja, nu fick jag det i alla fall.

Ska åka o kolla på huset imorgon igen. Då ska karln med och så ska jag ta med mig pappa. Är det någon jag litar på så är det pappa så då får det bli så. Kommer förmodligen bli så att vi tar det om det är så. De andra paret som var där igår hade gett nåt skambud så mäklaren var inte så nöjd. Jag kommer inte ge jättehögt, men det beror på att jag kommer ha dubbla hyror i två månader och det kommer jag räkna med i priset. O det sa jag till mäklaren oxå. Så vi får se vad som händer och sker. Har suttit och räknat för- och nackdelar med huset idag. Nackdelen är att det kommer kosta mer än vi är vana att betala. Men det får man väl räkna med. Fördelarna är kanske småsaker, men de betyder en massa för mig. Som att ha egen tvättmaskin, större badrum, större kök, bättre spis, fler rum och en trädgårdsplätt. Ja inga jättesaker men sånt man tänker en del på. Sen en rättelse...huset är en bostadsrätt...så inga superlån. Därför jag blev så chockad att jag precis skulle få låna de futtiga pengarna.

Vet att många kommer säga att vi gör fel om vi tar huset, men som pappa sa: "ni är ju vuxna o får bestämma själva" Japp, så är det! Men jävlar att jag redan nu gjort upp en budget för det nya huset om det skulle bli att vi tog det. Så det så! Tror ni kommer få se en Erika som är mer nöjd med livet. Men kanske bara som jag inbillar mig. Tiden får utvisa!

Kommentarer
Postat av: Gubben

hoppas hoppas hoppas...

Vill vill vill vill... :)

2008-06-26 @ 10:17:23
URL: http://sonnystankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0