Söndagens rapport

Då har man precis ätit då. Idag blev det korv stroganoff, ris och grönsaker. Men vet inte vad det är med mig. Mår illa ganska ofta efter jag ätit nu för tiden. Får väl kolla över vad jag äter. Men när vi flyttar till huset blir det matlista. Då bestämmer vi hela veckans mat på helgen innan. Det är ganska skönt för då blir maten dels mer varierad och så vet man vad man ska göra. Går även att planera in snabb mat på dagar som är stressiga.

Idag har det inte hänt mycket här. Jag gjorde iordning burarna och karln städade toaletten. Det där med att damma o sånt kommer nog inte hända innan vi flyttar. Känns inte så iaf. Känns bara onödigt. Torkar av allt innan vi bär ner det och dessutom när allt är inne i huset.

Ska bli skönt nu när kaninerna får ett eget rum. Blir mindre dammigt i resten av huset. För tusan vad dom dammar. 10 min efter man dammat är det likadant igen. Kanske därför man drar sig för det nu. Jag hoppas det blir mer lättstädat där borta. Förhoppningsvis inte lika mycket grejer på så liten yta.

Snart dax för jobb igen. Inte många timmar kvar nu. Hatar söndagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0