Nationaldagsfirande

Jag var alldeles för trött för att orka skriva en blogg igår kväll. Men det var en händelserik dag måste jag säga. Gick upp - enligt mig - tidigt för att göra oss iordning. Jag hade ju dessutom jobbat en stund där på natten. Satte klockan på 9 iaf, gick upp 10. Duschade, packade, åt frukost och så iväg.

Färden bar mot Karlsborg för nationalfirande på fästningen. Det var varmt, varmt, varmt. Vi åkte ju som sagt lite tidigt. Dels för att jag inte visste vart vi skulle få parkeringsplats. Dels för att jag inte visste vart någonstans inne på fästningen som vi skulle vara.

Väl framme så fick vi en parkering en bit bort. Gick iaf smidigt. Sen in på fästningen där det fanns en stor marknad vi gick o kollade på. Fanns så mycket mer men vi hann helt enkelt inte med så mycket mer innan det var dax att samlas för oss. Gick mot havremagasinet och eftersom Lena berättat vägen innan så gick det galant. Vi kollade in lokalen, bytte om och tränade lite grann. Vid 14 var det dax för uppvisningen. Jag hade lyckats dra dit 6 pers som tittade på oss. Allting gick bra, missade inte ett enda steg...hehe. Varmt var det oxå. Tillslut kände man hur det började rinna. Fy bubblan! Men skoj var det!



När det var över bytte jag om igen, och vi gick med sakta mak tillbaka till bilarna. På vägen blev det en väska med. Kanske kan behövas någon gång...hehe. Åkte iväg till campingen för att fika hos faster. Va längesen jag träffade henne så det var skoj. Istället för att sedan åka hem blev det att vi åkte till mamma och åt mat. Va väl hemma vid 21 eller något o då var det bara för karln att hoppa i säng eftersom han gick upp 02.30 för att åka till Gbg o jobba. Får se hur bilen ser ut när han kommer hem. Han krockade med ett rådjur på vägen till jobbet. Men läste lite på försäkringen o vi har ett tillägg till den, så tror inte vi ens behöver betala självrisken faktiskt. Men enda som räknas är ju att Sonny klarade sig, och det hade han gjort. Bilen är ju bara materiella ting.

Själv satt jag först o pratade lite med Lena, sen skulle jag kolla på repmånad. Men det gick inget bra för jag stensomnade i soffan. Såg nog inte en minut ens tror jag. Så kan det gå.

Idag är det fint vädet som vanligt höll jag på o säga. Men ska försöka plocka lite här hemma först, sen ut till kolonin och hålla på lite där ute. Blir till att grilla ikväll oxå. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0