Vilken fredag det blev

Var ju meningen att jag skulle skriva denna bloggen i natt men hemskans va trött jag var. Så jag valde sängen. Den var skön då kan jag säga. Längesen jag sov så bra som i natt. En massa timmar. Bara 15 min efter jag gått o lagt mig gick karln upp för att åka till gbg och jobba. Stackarn. Han får slita han.

Gårdagen då. Mådde jättedåligt hela natten. Jag blir ju helt förstörd när jag är sådär nervös. Helt sjukt ju. Mår alltid illa när jag är nervös, det vet jag sen man skulle stå och spela alldeles själv när man gick på musikskolan. Men jösses. De sista timmarna kunde jag knappt jobba. Vi hade ju börjat buda i torsdags och det fortsatte igår. Har inte kunnat sova, inte äta ordentligt. Hela jag har varit som ett psykfall.

Vi bestämde oss för att lägga ett sista bud och gjorde oxå så. Men allt efter tiden gick så kände vi att nä, vi vinner ändå aldrig det här. Så vi började prata om att göra om det lånet vi redan hade och var inställda på att bo kvar. Planerade lite inför det kommande året och så. Dom har väntat i timmatal varje gång innan de lagt ett bud så vi gick där o väntade. Man får ju ett sms varje gång budet höjs. Skönt nog kände jag mig lättad och jag började må bra av att släppa tanken på huset.

Så gjorde jag mig iordning inför kvällen då jag skulle ut med jobbet. Vi åkte och hämtade Volvon på bilia. Den hade varit på service. Sen ålte vi o handlade mat till djuren och svängde även förbi Coop en sväng. Då när vi skulle gå in ringde min mobil. Kände igen numret och det var till mäklaren. Det kan ju bara betyda en sak sa jag till karln. För annars hade vi ju fått ett sms. Han skulle berätta att vi fått huset. Kändes lite konstigt när man släppt den tanken. Vi gick väl kanske lite längre än vi tänkt oss men som pappa sa - kommer vi verkligen trivas så som vi tror så spelar inte det någon roll.

Bestämde tid med mäklaren på måndag och på måndag är det mycket som ska göras. Ska säga upp lägenheten och massa annat. Vi kommer få 3 dubbla hyror men men. Vi tänkte va ute från lägenheten 1 augusti så förhoppningsvis är det någon annan som tar den tidigare. Men det märker vi.

När vi kom ut från Coop var det som hela himlen hade öppnat sig. Vi hade med oss paraply så det var ganska lugnt ändå. Åkte hem o lämnade lite grejer och tog en cider från kylen sen skjutsade darlingen mig till hotellet där vi skulle äta med jobbet.

Blev 3-rätters och några cider. Räkcoctail till förrätt, oxfilé med klyftpotatis till huvudrätt och så glass med hallon- och chokladsås till efterätt. Mums vad gott det var! Efter maten gick vi vidare till husaren. Jag har aldrig varit där innan. Eller, vi åt där en gång med jobbet men inte mer än så. Nu har dom ju byggt om o så. Allsång på husaren. Dom har en massa där ute mellan husen och himla trevligt var det. Tyvärr ska dom ju alltid ha så himlans hög musik och jag fixar inte det. Brukar ha med öronproppar men hade inte en tanke på det igår. Så jag gick hem vid 01. Jag och Linda gick samtidigt - ja vi tjejer måste ju hålla ihop. Vi är de enda på vårt skift. Hennes buss kom så hon rusade iväg. Gick den vägen hem istället för att se om hon hann med den. Det gjorde hon, men annars hade jag stannat o hållt henne sällskap tills nästa buss kom. Blev ju bra det, för gick till modegrillen och köpte mig lite strips att äta på vägen hem. Riktigt nöjd med mig själv att jag bara köpte det och inte en stor hamburgare eller nåt. Var en himla trevlig kväll faktiskt. Enda tråkiga var att inte Veronica kunde följa med ut.

Skulle städat så smått idag men har inte blivit mer än att plocka ur diskmaskinen och vika tvätten. Dåligt, är väl de minsta jag kunde gjort nu när karln jobbar. Men på nåt sätt känns det inte så motiverande när vi ska börja packa ner allting nästa vecka.

Lägger in några bilder på huset med. Så önskar jag er en himla trevlig lördag.
  

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Kommer bli bra det här tjejen! Behöver du trädgårdsplaneringshjälp så vet du var jag finns. Kramiz

2008-06-29 @ 09:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0