Fritt från tankarna tidigt en lördagsmorgon

Eftersom jag inte sov igår efter jobbet slocknade jag redan vid 18 igår. Hade ställt alarmet lagom tills let´s dance skulle börja men som mig igenom det med. Hörde Sonny säga att han skulle gå och lägga sig och då tänkte jag med göra det. Men på nåt sätt så var jag nog inte i ett vaket tillstånd för när jag vaknade så hade han gått in och lagt sig och sussade redan. Jaja...

Hur som...nu har jag ju sovit mellan 10 och 11 timmar och det är omöjligt att sova mer. Så vad gör man kl 05 en lördagsmorgon? Har en fundering på att lägga mig i badet med tända ljus och ta med mig datorn in som spelar lite soft musik för mig. Vi får se.

Så vad händer idag då. Ev kommer pappa hit idag. Vi ska åka och kolla på kolonilotterna. Han kommer nog hjälpa mig en hel del så han kan ju få säga vad han tycker. Är väldigt inne på den som sluttar men nu när både Linda och Lena sagt att dom tycker jag ska ta den andra blir jag osäker. Kanske är det svårt när det sluttar sådär? Att göra det man vill. Har ju egentligen 4 mål med min kolonilott.

1. Jag vill ha någonstans där jag bara kan gå rakt ut så är man i trädgården. Därför ville jag egentligen ha ett hus. Men detta fyller ju samma Bor man i lägenhet är det svårt att bara gå ut och sätta sig en solig dag. Du måste lixom planera in och åka någonstans. Och jag är ruskigt trött på det. Saknar huset jag växte upp i. Bara gå rakt ut i trädgården. Behöver inte göra något speciellt. Men det är iaf något jag saknar.

2. Jag vill ha någonstans jag kan odla lite saker. Har köpt lite fröpåsar som jag tänkt odla på balkongen. Men det blir så himla krångligt. Där på kolonilotten kan jag odla lite grönsaker och sånt jag känner för. Är dessutom väldigt förtjust i blommor - även om jag är dålig på att sköta dom - så nu har jag någonstans jag kan plantera lite blommor.

3. Grilla. Det är oxå någonting jag saknar. Vi måste nu åka någonstans för att grilla. Simsjön har väl varit det som det har blivit allra mest. Och bara ut och grilla sig några korvar en vacker sommarkväll. Ja det blir så himla krångligt nu. Och tänk att kunna sitta ute alla dom underbara sommarkvällar. Det har inte blivit riktigt så nu. Vi har ju balkong så där kan man ju sitta men blir inte samma sak.

4. Någonstans jag kan ha en hage till mina kaniner. Har ju två sötisar här som bara får äta gräs när vi åker någonstans. Är iofs bara Lukas som fanns förra sommaren men då gick vi med honom i koppel. Nu ska jag fixa någon form av hage eller så på kolonin så dom kan va ute på dagarna. Det mår dom nog bra av.

Ja det är dom 4 sakerna som gör att jag velat ha ett hus. Det har vi inte råd med som det är nu. Men jag känner att jag skulle få ut samma saker på kolonin. Säg att jag skulle lägga 100 000 kr på det. Med ett rejält litet fritidshus och fixa allt så som jag vill ha det. Ja då behöver jag kanske inte något hus. Då kan jag bo i en lägenhet. Dessutom känns det som att det är bra att träna på detta innan man skaffar hus med allt det innebär. Trodde inte pappa skulle gilla min idé men han håller med mig på alla punkter. Vad skulle jag göra utan min pappa? Tänk att han redan är över 60år. Usch... jag får ont i magen när jag tänker på det. Visst är det många år kvar innan jag förlorar honom men tiden går så fort. Och är det någon jag verkligen kommer ha svårt för att mista så är det han. (gråter redan nu när jag tänker på det)

Får jag klart detta i tid och farmor och farfar inte är alltför dåliga då ska jag bjuda in dom. Dom har ju inte kunnat hälsa på mig i någon av lägenheterna jag har eftersom dom inte klarar av att gå i trappor längre. Det påminner mig om att jag måste åka dit och hälsa på. Kanske kan ta det nästa söndag. Då fyller jag år och det skulle vara en fin födelsedagspresent att åka och hälsa på dom. Ta med en tulpanbukett så blir dom eld och lågor. DET skulle verkligen göra min dag.

Ställde mig på vågen nu när jag vaknade och jag höll på att få chocken! Detta ekorrhjul. Jag mår dåligt av min vikt och hur jag ser ut när jag ser mig i spegeln. När jag mår dåligt äter jag...och det får mig inte smalare. Så går det runt så. Har registrerat mig för ett år på viktklubb.se. Måste bara komma igång med det oxå. Ska dessutom registrera mig på friskis och svettis. Dom har ju både gym, gympa och spinning. Men då måste man gå utanför dörren (!) och det gör jag inte gärna när jag ser ut så här. Dessutom sitter sambon vid datorn i stort sett hela hans vakna tid och det får mig inte mer motiverad fast det borde. Det gör mig bara irriterad - och då äter jag. Suck... Måste ta mig i kragen. Kan någon sparka lite på mig så jag fattar att jag förstör mig själv. Att det inte kommer finnas någonting av mig kvar om jag håller på så här. Tror inte jag får på mig någon av mina byxor innan jag går ner minst 3kg. Och jag VÄGRAR köpa nya. Därav att jag inte vill åka på 45-årskalas idag. Fan ta mig själv!

Hoppas ni får en bra dag. Får se om det blir något Gbg och kalas för mig. Men som det ser ut nu så kommer jag sitta hemma och gömma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0