Kreativ

Tänkte jag skulle vara lite kreativ idag. Och fast det finns hur mycket som helst att göra här hemma så var det inte det jag hade tänkt mig. Kollade på danslistan för imorgon och bestämde mig för att välja ut en låt som jag skulle försöka lära mig tills imorgon. Hittade en som jag fastnade för på en gång. Såg enkel ut, men ack vad  jag bedrog mig. I början iaf. För den ÄR enkel. Det enda som inte är lätt är den där sablans snurren på 1 1/4 varv. Det ska man hinna på 3 slag och herrejösses vad det går. Och jag kan ju inte säga att jag satt den än. Det vore att ljuga. Skrev ut dansen men förstod ingenting av det så jag fick snällt lära mig av videon istället. Och det går helt okej faktiskt. Det är ju bara en snurr så det kan man hålla ordning på. Nä, åter till mitt lilla dansgolv (som är allderles för litet för att kunna dansa den här fint)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0