Sjuk

Ska försöka skriva lite om helgen. Mår inte så bra men lite grann ska jag väl få ihop.

Efter vi gjort rent hos kaninerna bar det iväg till Stenungsund för 45-årskalas. Det var samma gäng där som det var i julas. Va kul att träffa både Tobbe, hans dotter med sambo och Patrik o Ann-Sofie med barnen. Barnen var lite blyga i början men sen så är det full rulle på dom. Blev bjudna på tacos och kladdkaka till kaffet. Kaffet och kakan missade jag då jag somnade i soffan med barnen. Men var sjukt trött.

Sov över hos Tobbe och fick en god frukost, precis som förra gången. Hjälpte han med lite grejer innan vi for iväg för att hälsa på Patrik o Ann-Sofie en sväng. Leka lite med barnen. Tobbe hade slängt med lite av fikat som blev över så vi fikade och pratade i flera timmar. Åkte sen hem för att jag skulle hinna sova innan jobbet.

Dock blev det inte som jag hade tänkt. På vägen hem började jag må jätteilla och även få ont i magen. Trodde det berodde på att jag inte ätit på länge så vi åkte o handlade för att kunna göra lite mat. Väl hemma mådde jag inget bra alls så jag gick och la mig o Sonny fixade maten. Fick ner två gafflar med potatismos sen va det kört. Spydde o gick på toaletten hela kvällen. Tillslut var jag så uttorkad att jag inte orkade gå fram och tillbaka till sängen utan la mig i hallen. Antar att jag åkt på nån släng av maginfluensa eller nåt liknande. Dåligt mådde jag iaf. Sov inne i gästrummet för att Sonny skulle få sova lite innan han åkte o jobba. Han skulle ju börja 4 imorse.

Mår konstigt idag med. Har inte spytt eller nåt sånt men är matt som tusan, ont i huvudet och allmänt seg. Bara jag blir frisk tills på onsdag så är det okej. Men nu är det väl bara att försöka rätta till vätskebalansen i kroppen igen. Så mycket nyponsoppa och vatten blir det. Man är hungrig men vågar inte äta nåt annat just nu. Bättre ta det säkra före det osäkra.

Ska ligga o bara vila idag nu. Se till att dricka ordentligt. Sonny skulle köpa med sig smörgåsrån hem så det ska jag äta i em.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Din stackare!
Hoppas att du kryar på dig snart!
:-/

2008-03-10 @ 10:21:09
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0