Bra lördag

Blev väl en ganska bra dag igår tycker jag. Karln gick upp redan 03.00 för att åka till götet och jobba som han alltid kommer göra på lördagar. Han hjälper hans gamla arbetsgivare där nere. Gött, få in lite extra pengar med. Han har ju 3 veckors obetald semester så det behövs lite pengar dit.

Jag sov iaf lite längre...hehe..av någon anledning. Gick upp ganska tidigt ändå, slog på radion och satt och lyssnade lite på ring så spelar vi. Efter det melodikrysset. Har man blivit gammal då om man lyssnar på de? Bra program iaf =)

Åkte och hämtade bror och hans tjej och så åkte vi ut till kolonin. Bror hjälpte mig att gräva lite o den frästa delen av tomten. Ta bort sten, rötter och gammal gräsmatta. Det är jobbigt och det är tråkigt. Mest tråkigt! Fy bubblan vad man ångrar sig. Men kan omöjligt ha en gräsmatta som är så ojämn så hade väl inget val direkt. Tyvärr...

Var runt och kollade lite på området och även på den tomten vi valde mellan. Nu har bror bestämt sig för att ta den...haha. Fan va skoj alltså! Ha bror där så nära. Me like! Pratade med pappa sen o enda kommentaren han hade var "jaha, mer jobb alltså" Hehe.. Men bror kan nog fixa mycket själv.

När karln kom hem från jobbet åkte jag hem o duschade sen åkte vi ut igen och grillade lite grann. Mums mums! Dock är dom bricketterna vi har helt skumma. Men men.. Inget att göra åt. Får karln som han vill blir det kol nästa gång =D Så härligt att åka dit ut och bara lyssna på fåglarna, sitta i trädgårdsmöblerna och bara va! Det är livet det!

Gräset har växt rejält på tomten nu. Klippte den övre delen, det enda som är iordning. Resten vet jag inte hur jag ska göra. Om jag måste gå med sax eller vad? Det är alldeles för ojämt och alldeles för mycket sten och andra saker i marken för att man ska kunna klippa med gräsklipparen. Vi får väl se. Ser iaf liiite grönt ut nu för en gångs skull... Ja just det! Satte upp partytältet igår med. Skönt att sitta där under och äta. Man slipper den skarpaste solen i ögonen. Ja, detta ska nog bli bra ska du se. Får se till att jobba lite mer med tomten bara. Men ibland varken vill eller orkar man.

Dax att gå ner till tvätten igen. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0