Dax att sova...snart...

Vart ändå en bra dag i lördags. Tiden gick ganska snabbt ändå. Slukades med i en bra film så höll på att bli mer sen än karln. Vi kom iaf iväg tillslut, iordninggjorda och allt. Jag var snäll och körde hem och det var väl tur det för karln somnade i bilen så han var nog trött. Kom väl fram 1,5h efter kalasandet hade börjat.

Fick jättegod pastasallad som bror hade fixat. Då var man dessutom ganska hungrig så det var perfekt. Mums va gott det var. Han är duktig min bror! Efter det blev det kaffe och tårta. Moussetårta som syster hade bakat. Likadan som hon hade gjort i påskas men då var man så mätt efter middagen att man inte kände vad den smakade. Maten stod en långt upp i halsen. Nu var man mer lagom mätt och det var riktigt gott.

Var snäll och skjutsade hem syster och Sara. Syrran skulle ju få med sin bil hem men den hade inte startat när pappa skulle ta den så det blev inget med det. Fick bli att jag skjutsade  hem dom istället. Men det gick väl det med. När jag kom hem blev det eurovision song contest. Men tycker inte det är lika bra som när man var mindre.

Igår var jag helt off. Usch vilken dag. Låg mest inne i sängen hela dagen. Karln försökte muntra upp mig med jättevackra blommor och en trisslott. Är dig evigt tacksam. Så himla gulligt! Han fixade dessutom tvätten, burarna, handlade och fixade maten. Vilken bra karln jag har som kan göra sånt på eget initiativ.

Var sjukt trött på jobbet idag. Fattar det inte, borde inte varit så trött. Men men...det gick tillslut. Sista passet gick riktigt snabbt tack och lov. Nu vill jag inget hellre än att gå och lägga mig men ska ringa till djurkliniken 8.15 så får snällt vänta. Tänkte beställa en tid till att kastrera Aco. Det är lite jobbigt att lägga in de små liven för operation. Inte för själva operationens skull, men kaniner är så oerhört känsliga för narkosen. Lucas gick det ju bra för så jag hoppas det gör det för Aco med. Skulle bli oerhört ledsen om hon inte klarade sig.

Måste ta tag i kolonin nu med. Har väl växt igen där nu så lite som jag varit ute de senaste veckorna. Men har prioriterat kvalitetstid med karln, och sen har det varit fullt upp varenda helg ju. Men blir nog bra till slut ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0