Akuten

Jag hann jobba hela 30 min innan smärtan satte i. Kan inte jobba med den smärtan så var bara att ta sina saker och åka hem. Men...istället för att åka hem så åkte jag till akuten i hopp om hjälp. Fick sitta i smärtor i en timma innan jag fick komma in. De kollade lite grann men fick mest ligga o vila. Såklart så kom ju de största topparna när jag var själv inne på rummet. Doktorn sa iaf att de skulle fixa tid för ett ultraljud för att se om det är något av gallsten eller njursten. Så nu hoppas jag verkligen att de håller sitt ord. Det var lite därför jag åkte in ju.

Om det nu inte skulle vara varken gallsten eller njursten så sa doktorn att det kunde ha med njurbäckenet (undra om det hette så) att göra. Ingen visste varför det blev så, men det kunde ha antingen med livmodern eller hormonerna att göra. Jag vill veta iaf, oavsett om det går att göra nåt åt eller inte.

Nu har jag haft anfallen i 4 dagar i sträck iaf. Säkert 5-6dagar av 8 sammanlagt. Ska det fortsätta i samma stil hädanefter så kommer jag nog försöka bli sjukskriven. Kan inte gå och hoppas på att man kan jobba, men så får man åka hem. Förlorar jag ju på. Bara massa karensdagar hela tiden. Ska prata med min chef imorgon och se vad han tycker om att jag flänger från jobbet så ofta.

Nu ska jag försöka sova lite granna. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0