Mina små älsklingar

Vi har ju två kaniner. En hane och en hona. De står i samma rum, men bor i olika burar då de inte kan hålla sams. Eller rättare sagt, Lucas attackerar Aco.

Innan har det alltid varit Lucas som varit lugn och sett lugn ut. Aco har varit jättenervös och bara legat i ett hörn. Nu däremot är det tvärtom. Så fort man tyst går förbi deras rum ligger Aco på sidan och vilar så harmoniskt men Lucas sitter alltid upp. Ser aldrig han ligga sådär som de gör när de verkligen trivs. Och det är just det. Jag tror han trivdes bättre när han var ensam. Nu är det ju snart ett år sen vi köpte Aco med.

Det är hon som för mest väsen. De har varsin boll de kan leka med. Lucas har aldrig varit så intresserad av bollen men Aco leker med den ganska mycket. Speciellt på kvällarna och den låter en hel del. Det är hon som krafsar i botten av buren och det är hon som springer runt runt som en galning i buren.

Så nu funderar jag på vad jag kan göra för att Lucas ska trivas lite mer. Han älskar när man klappar han och när han får springa lös men däremellan. Vet inte om han känner sig ensam. De bodde ju i vardagsrummet innan. Nu har de ett eget rum. Får nog försöka fundera ut något. Kanske skulle ta upp han lite, men han trivs inte i famnen. Han blir jättestressad. Bäst är på golvet.

Mina små gosekaniner. Älskar dom så!

   Aco, så fin så fin!

    Lucas. Såhär brukade han alltid ligga innan.

Kommentarer
Postat av: La Familia

Jag kör också med mjukisbyxor (inte pyjamas) hemma... och har börjat göra det utomhus också. Jag har provat några mammabyxor i affären, men då var små och orken är liten för att leta vidare. Så jag får se ut som jag gör... inget att göra åt det!

Det är tungt att bära två, men jag har semester nu och förhoppningsvis får jag sjukskrivning sen.

2008-11-28 @ 09:04:42
URL: http://www.metrobloggen.se/lag
Postat av: Sanne

men vad jobbigt att du bara får gå på ett ultraljud! vi ska beställa ett privat 3D Ul senare, ska bli kul att se :-)

2008-11-28 @ 12:47:09
URL: http://millie05.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0