Världens jävla gallstensanfall

Just nu så går jag från det ena till det andra. Jag som aldrig haft problem med någonting har ringt sjukvårdsupplysningen två ggr idag. I förmidddags för det som hände igår. Hon trodde samma som jag misstänkte men inte vågade lita på dvs att det bara var en sträckning. Känns alltid bättre när man pratat med någon som kan lite.

Andra ggn jag ringde var nu precis. Har haft gallstensanfall i 2 timmar nu och det börjar kännas outhärdligt. Enda jag får ta är alvedon. Inte ens ipren eller ibumetin. Trodde faktiskt det var samma sak, men där ser man. Tur jag är uppvuxen med alvedon och har hållt fast vid det. Hon sa att om det inte blev bättre tills jag skulle gå och lägga mig eller om jag inte står ut längre så skulle jag ringa sjuksjukresor (billigare än vanlig taxi då jag inte kan köra i detta tillstånd) och komma in så skulle de göra vad de kunde. Vad vet jag inte då de inte kan ge mig några värktabletter.

Får se. Har aldrig haft denna enorma smärta så länge. Haft två rejäla anfall innan. Den ena var som denna men höll bara på i 10 min. Den andra höll på i 4 timmar, men var inte riktigt lika smärtsam. Nu har jag haft denna i två timmar som sagt. Fick ta 1g alvedon var 4:e timma istället för var 6:e timma. Det är det enda jag kan göra. Förutom knytnäven rakt in i sidan som hjälper en del.

Nu ska jag kämpa vidare med smärtan... Önska mig lycka till! Snart uppe i 2,5h nu....

Kommentarer
Postat av: andurs

Wow! Kan du skriva blogg med anfall?





Jag låg dubbelvikt i badkadkaret varma vatten och grät av smärta i stort sett... Tio timmar... Hoppas det går över!!!

2008-11-07 @ 22:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0