Varsel

Jaha, så vart det så i alla fall. Pratar om varsel på jobbet. I media kan man läsa att det handlar om 580st i Skövde. Det folk inte vet är att vi har runt 400 visstidsanställda som oxå fått gå. Så egentligen handlar det om ca 1000st i Skövde. Det är ganska många med tanke på hur många som jobbar där. Det ser verkligen allt annat än ljust ut.

Just nu spekuleras det om vart gränsen kommer gå. Det ryktas om att alla efter antingen 02 eller 03 kommer få gå. Jag började 02 så jag känner mig allt än säker. Tänk att 6år kanske inte kommer räcka. Det känns helt vansinnigt. Har fått många riktigt bra vänner på kvällsskiftet, och flertalet av dom är visstidsanställda så de kommer få gå vid jul. Det känns inte heller bra.

Enda som man kanske kan tycka är en ljusning för mig i hela denna soppa är att jag ska vara hemma ca ett år. Då hinner det förhoppningsvis vända o man kan gå tillbaka till jobbet igen. Men man ska aldrig säga aldrig.

Näst på tur är att får reda på turlistan och se om man hamnat där. Har uppsägningstid på ett halvår, men då har jag redan gått hem. Nu gäller det att ta en dag i taget.

Ska gå o lägga mig nu iaf... natti!

Kommentarer
Postat av: Lena S

Håller på tummen Erika! Tänkte på dig igår när jag hörde på radion. Men som vi säger i Värmland, dä ordner sâj - på nå't sätt. Kramiz

2008-11-12 @ 06:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0