Kämpar och kämpar


Nova 5min gammal

Jag och lilla Nova kämpar på här hemma med amningen. Vet inte om jag tycker det går framåt men men. Ammar iaf först och ger ersättning sen. Men hon har börjat krångla varje gång jag ska amma henne. Har hon aldrig gjort förut. Är så psykiskt instabil att det enda jag gör är att gråta. Har gråtit hela dagen i princip. Det känns i mina ögon kan jag säga för de värker rejält.

Hon har iaf kommit igång och bajsa nu igen så nu vet jag att hon får i sig tillräckligt. Men tyvärr är det ju inte bara ifrån mig. Men bm lovade mig att detta bara skulle vara tills hon gått upp i vikt. Jag hoppas allt kommer igång och att vi klarar oss utan ersättningen sen. Men samtidigt måste jag nog försöka förbereda mig på att det kanske inte blir så. Trodde aldrig det skulle ta så mycket känslomässigt som det gjort. Jag är ett vrak efter idag.

Får se om och vilka som kommer imorgon. Om jag orkar ta emot några överhuvudtaget. Eller om jag bara sitter o gråter som igår. Vill få bort den dumma ersättningen! Samtidigt vill jag ju att hon ska gå upp i vikt och må bra. It´s hard!

Kommentarer
Postat av: La Familia

Jag var också inne att maja bara skulle ha bröstmjölk, och för varje vecka - varje månad som gick var jag glad att jag kunde ge henne det.

Nu blev jag lite knäckt i början att jag inte kunde amma mina tvillingar tillräckligt. Men nu börjar jag vänja mig att ersättning är en del av deras vardag. Frågan är om jag ens kan amma tills de är 6 månader????

Ge inte upp! Försök slappna av så mycket du kan. Inte bra för kroppen att du blir stressad. Kram!

2009-04-23 @ 08:09:34
URL: http://www.metrobloggen.se/lag
Postat av: Lise-Lotte

Jag vet hur jobbigt det kan vara med amning. Jag har själv 3 barn som jag också fick ge ersättning till för jag hade inte tillräckligt med mjölk. Jag ammande de bara omkring 3 månader sen orkade jag inte längre...Lycka till!

2009-04-23 @ 08:16:24
URL: http://supermum.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh, stackare :( Inte ska du behöva må så dåligt. Ta vara på dom stunder du ammar henne och gör det så mysigt som möjligt för er båda. Dämpa belysningen, sätt dig till rätta och tänd lite ljus. Sedan kan ni mysa tillsammans du och lilla Nova :) Jag tror allt kommer gå bra. Hon har säkert ökat i vikt nästa gång hon ska vägas. Lycka till!

2009-04-23 @ 12:47:56
URL: http://morsanpouzar.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Jag känner med dig. (Har ju som sagt varit i samma sits. )

Det är otroligt vad man kan bli ledsen när inte amningen funkar som man tänkt sig, men det är inte hela världen! Viktigast är att hon mår bra och får i sig mat, oavett var den kommer ifrån.

kramar om dig

2009-04-23 @ 20:59:57
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0