Sjusovare


I sängen i morse

Igår var det full rulle här. Orkade inte ens gå ner och sätta på datorn på kvällen. Bror med flickvän, mamma med karl, pappa och morfar var här och grillade. Va himla trevligt och gott men gud va trött jag var när vi gick o la oss.

Nova är en riktig sjusovare. I två nätter nu har jag fått väcka henne för att ge henne mat. De vill att hon äter med max 5 timmars mellanrum så jag har fått väckt henne vid 4 två nätter i rad. Men så somnar hon igen och vi kan sova med. Kan inte sova själv än så ligger fortfarande på någons mage. Sista delen av natten låg hon dock mellan oss så det kanske kan vara ett framsteg.

Tänk, imorgon är hon redan en vecka. Vad snabbt det går. Känns som hon alltid funnits där. Nu börjar alla fråga om dopet så får nog försöka planera lite. Hon får inte vara alltför stor om hon ska kunna ha dopklänningen heller. Den har mormors mor gjort och både mormor, mamma och jag är döpta i den så hon blir 4:e generationen att använda den. Riktigt häftigt tycker jag.

En annan sak som är lite tuff är att morfars far är född på samma dag som Nova. Den 13 april 1900. Kanske vakar han lite extra över henne nu.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Lilla sötisen. En vecka, hoppla, stora tjejen nu...

ler

Häftigt med en så gammal dopklänning. Båda mina grabbar är döpta i klänningar som är gamla.

kramiz

2009-04-19 @ 11:30:15
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Linda

Men gud så skönt att hon sover!

2009-04-19 @ 13:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0