Picklesgurka


Nygjord pickles

Ja igår gjorde vi picklesgurka. Bror var med och skar allting, men när det skulle kokas oc hällas upp på glas så var det bara jag och pappa. Men det gick rätt smidigt. Hade nog inte kunnat vara fler. Eller ja, några hade ju kunnat titta på. Blev himla bra iaf och nu har man pickles så det räcker ett tag. Vi ska göra en omgång till har vi bestämt så vi verkligen klarar oss tills nästa år.

Idag kommer kanske mamma hit annars har jag inte så mycket på schemat. Kanske gå ut och gå en sväng, det hade nog varit skönt tror jag. Trodde det skulle bli riktigt fint idag men det molnar på mer och mer ju längre tiden går. Blir väl som igår, regn regn regn!

Nu blir det frukost för min del. Nova har redan ätit. Hon ligger i babygymmet och ja...pratar är väl inte rätt ord..tränar rösten kanske..haha! Ha en bra dag folks!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad huslig hon har blivit då :) Ha en bra dag. Här firar vi mor och så skall jag åka och dansa lite i Grums i em hade jag tänkt. Kramiz

2009-08-23 @ 09:36:45
Postat av: Maria

Vad gott med picklesgurka:-)



Hoppas att ni har sluppit regnet under dagen.



Kram Kram

2009-08-23 @ 21:57:18
URL: http://sagafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0