Heldag i trädgården

Idag har vi hållt på i trädgården. Hela dagen i stort sett. Började med att vi körde bort med en full kärra grenar o jox till returstationen. Jag körde! Trångt var det o jag backade med kärra...haha...fan va stolt jag är! Bara man tar det lugnt så är det inte så farligt ju...

Sen har vi klippt den andra häcken, tagit ner de värsta tistlarna i trädgårdslandet (som inte är iordning för fem öre) och tagit bort en del av den tredje häcken som vi ska ta ner helt. Bara den lilla lilla biten blev en hel kärra. Bara resten kvar. Kommer väl bli minst 8 vändor till. I landet finns det ju jordgubbsplantor. Men innan jag såg det så har vi ju trampat er dom o klippt av dom dessutom. Tips på hur jag ska kunna hitta dom innan jag vänder runt på hela landet?

Utöver detta har vi tagit bort 4 stora stubbar efter träd. Det var svettigt och kroppen fick verkligen jobba. Tagit bort en hel massa på framsidan så nu ser det nästan tomt ut. Men det kommer ordna sig nästa vår när jag ska sätta en klängros o lite andra rosor. Tror den stora rabatten får bli en rosenrabatt. Kommer bli riktigt fint. Taggit o jävligt dock..haha!

Nu sitter vi helt utslagna i soffan. Vi kommer nog somna tidigt båda två. Men vi är nöjda med det vi fått gjort idag. Riktigt skönt! Nu är vi en bra bit på väg.

På tal om nåt annat! Jag såg en god vän i tv precis. Han va med på sommarkrysset på grönan. Coolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0