Fredag igen då


Hemma hos gammelmormor

Så var det fredag idag igen då. Blir till att försöka röja det mesta här idag så kan man kanske kan hjälpas åt att ta det sista imorgon. Då går det snabbt.

Igår gjorde vi en massa skoj jag och Nova. Vi frostade av frysen, var på bvc, städade lite och var över hos grannen och drack lite kaffe. Så nu är frysen jättefin måste jag säga. Tyvärr hade det ju snöat när jag skulle ta in allting från balkongen så fick ju stå och ta bort all snö från allting. Det hade jag ju inte räknat med men nu är det gjort.

Nova har växt ännu mer o nu är hon 70cm lång och väger ca 8,1kg. Stora tjejen! Trodde de skulle fråga om svininfluensavaccinet men de gjorde de inte. Kanske tur för mig det eftersom ingen i vår familj tagit det. Men känns som det värsta är över nu eller?

Sen över till grannen för att dricka lite kaffe. Nova kom isäng stax efter 20 och då var hon rejält trött. När jag hade matat henne i soffan och gav henne nappen slocknade hon på en gång i min famn. Det var som att slå av en strömbrytare. Men jag vet ju att när hon är så övertrött när hon går o lägger sig så sover hon heller inget bra. O så var det även i natt. Vaknade vid 12 men då gick jag inte upp. Vaknade vid 2. Bytte blöja o så somnade hon om. Vaknade 03.30 o då fick jag lov att ge henne välling. Men sen som vi till 8 så det var skönt!

Ikväll ska jag hämta S i Gbg och jag vill inte att Nova ska behöva sitta i en bil i 5 timmar så hon får vara hos moster. Vi åker dit båda två i em och så åker jag direkt till Gbg därifrån. Sen får vi se hur hon reagerar på att varken jag eller S är där. Antingen går det jättebra o då kommer hon sova över där. Så hämtar vi henne imorgon på fm. Eller så är hon jätteledsen och inget fungerar o så tar vi med henne hem på tillbakavägen. Men så dax borde hon ju ha somnat hur ledsen hon än varit.

Nu ska jag busa med min dotter lite innan det är dax för vardagssysslorna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0