Tankarna maler

Känner mig inte så munter idag heller. Räknar o kalkylerar. Fram och tillbaka. Finns inget mer vi kan göra. Mer än att sälja bilen och huset. Men kan ju inte sälja det till ett bra pris i dagens läge i alla fall så vad spelar det för roll. Skulle vi ändå ha massa lån kvar.

Ja jag blir tokig på detta. Att inte känna att man har kontroll på läget. För koll har jag. Har stenkoll på ekonomin så vet precis. Vi kommer ju klarar oss alltså men ibland känns det bara så hopplöst.

Är just nu inne i svängen..."man skulle köpt vanligt hus och inte bostadsrätt". Då betalar man allt bara på lånet och inte en hyra utöver. Det känns oxå surt. Samtidigt är det en låg hyra om man jämför med priserna/m2 som är på hyreslägenheter inne i stan.

Ibland tänker jag för mycket... blir som ett ekorrhjul jag inte kan ta mig ur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0