3-månaderskontroll


Idag har vi varit på bvc med skruttan. Va ju en månad sedan sist. Idag var det dax för 3-månaderskontrollen. Hon har ökat ett helt kilo sen sist. Så nu väger hon 5984g och så var hon 61,5cm lång. Stor tjej det här nu ska ni veta. Men så var det ju sen dax. Dax för de hemska sprutorna. Nova hade inte sovit på jättelänge och var supertrött så det gjorde inte det hela lättare. Hon fullkomligt gallskrek min goding. Jag tog upp henne och då blev hon lugn ganska snabbt faktiskt. Sen skulle jag ta på henne byxorna. La henne ner på bänken igen o då trodde hon att hon skulle få mer sprutor så då började hon skrika igen. Snabbt på med byxorna och så upp i famnen igen. Där somnade hon sen medans vi pratade. Hon reagerade knappt när jag satte ner henne i bilstolen. Tack o lov så har hon inte visat några tecken på varken ont eller feber eller så. Varit en hård dag för vår skrutta!

Kommentarer
Postat av: Linda

Varför låg hon på bänken när hon fick sprutan? Här har man alltid barnet i knät. Tor gjorde knappt ett ljud från sig när han fick den första. Andra sprutan var lite värre och tredje värst ;-) (alltså vid de andra kntrl)

Inget kul när de ska sticka ens lilla goding

2009-07-22 @ 00:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0