Helgen i snabbresumé



Igår blev det som sagt en sväng till mormor och gratta henne. Hon fick en hängplanta med jordgubbar som jag tror hon blev glad över. Kan ju va gott att äta lite emellanåt :) Vi kollade på dopklänningen och hur vi ska sätta banden osv. En massa prat blev det med såklart.

På tal om dop. Det är så svårt det här med faddrar. Ska man ha några och om man ska det vilka ska man ta. Vet en jag skulle vilja men vet att hon redan är fadder så vågar inte fråga. Men det är en människa jag bryr mig riktigt mycket om och som jag verkligen ser upp till. Vi får se. Dax att börja fundera iaf.

På em åkte jag till Karlsborg och träffade Lena och hennes familj. Att man kan känna sig hemma hos några man bra träffat en enda gång. Underbart! Har lovat att jag ska åka förbi värmland i sommar. Ser redan fram emot det!

Idag har jag varit och hämtat trädgårdsmöbler hos mamma. Det är mormors gamla som de hade i huset innan de sålde det. Mamma har köpt nya möbler så då fick jag dom gamla. Nu ska jag försöka slipa ner dom och olja in. Har även funderingar på att bygga ett tak över altanen så de skyddas lite. Har även städat det sista och hade planer på att klippa gräsmattan men eftersom det regnar så blir det inget av det. Skit oxå...ser ut som fan!

Snart kommer bror på besök. Enda jag kan tänka på är hur hungrig jag är. Men det går väl över. Fick en sån där naturdiet smoothie av mamma. Är väl okej men inte mer än så. Efter halva börjar det bli svårt att få ner dom tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker du frågar den du vill ska vara fadder. Strunta i om personen redan är fadder till någon, vad jag vet så är mamma och pappa faddrar till 2 än så länge.

2009-06-08 @ 13:15:56
Postat av: Anna

Vad söt hon är!

När blir dopet?

Tycker också du ska fråga den du vill ska vara fadder.. spelar ingen roll om hon redan är det :)



2009-06-08 @ 21:37:32
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0