Går livet ut på räkningar?


Har gjort en budget för nästa månad nu. Lagt in räkningarna och räknat ut vad allt blir o så. Vi klarar budgeten än så länge men sen kommer det ju alltid massa andra saker in oxå. Som att bilarna behöver servas och delar behöver bytas. Det finns det dock inget utrymme till. Maten är inräknad i räkningarna så det vet jag att vi har. Men allt annat då? Förutsedda händelser får det inte bli några. Hmm, troligt!

Blir så less. Allting handlar bara om pengar. Jag har gått ner på halva lönen ca nu när jag går hemma så får väl ändå vara glad att det går runt med räkningarna men fan va less jag blir. Tänk att ha något över som man kan använda till att gå på bio eller göra något annat.

Får vara glad att vi har ett fint hus att bo i. Det medförde ju en del merkostnader. Visserligen är det ändå mer positivt än negativt att bo i hus än i lgh men ändå så är det kämpigt. Riktigt kämpigt!

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Ibland blir det kämpiga perioder, men det brukar lösa sig. Tänk på att du kommer att vara hemma mammaledig i ett fint hus, istället för i gamla lägenheten. bara det är ju toppen. Man tillbringar så mycket tid hemma, så det är jätteviktigt att man trivs....



ps. Kan du inte ha en lite gissningstävling om när bebben kikar ut? Vore lite kul...ds

Kramiz på dig gumman

2009-03-22 @ 08:21:31
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0