Helvetesnatt

Ja i natt har det varit en riktig helvetesnatt. Fy fan det säger jag. Sov först i soffan x antal timmar men allting började när jag skulle gå o lägga mig. Kände trycket i bröstet o bestämde mig för att trycka i mig 2st galvison (eller vad dom nu heter).  Dock hjälpte dom inte. Kände hur det bara blev värre och värre hela tiden. Det gick från magmunnen och man känner hur det bränner i strupen hela vägen ner till magen. Hela vägen krampade det och det gör så förbannat ont rent ut sagt.

Försökte andas djupt och lugnt men vad hjälper det när man tar ett djupt andetag så knyter sig hela magen. Så lagom djupt är det bästa.

Låg i 2 timmar innan det lugnade ner sig. Låg obekvämt så vände på mig. Skulle jag inte ha gjort! Allting kom tillbaka. Räcker med att man lyfter huvudet lite grann, eller ändrar läge på en arm så börjar skiten igen. Andra ronden varade i nästan 3,5 timma. Sen lugnade det ner sig o jag tror faktiskt jag somnade någon halvtimma. Då när man är totalt avslappnad brukar det släppa helt.

Men... jag vaknade o vände mig igen. Andra stora misstaget. Kände hur det bara knöt sig i bröstet på mig. Denna tredje rond var dock mer skonsam o jag kunde somna efter ett tag. Nu är jag livrädd för att äta något som kan utlösa det igen. Har fortfarande ett tryck över bröstet som är väldigt obehagligt. Det gör dock inte ont.

Blir till att ta det väldigt försiktigt och lugnt idag. Känner att det är svårt att andas idag.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Din stackare.

kramar om

Hoppas att det har lugnat sig och att du kan vila utan att det gör ont.

kramiz

2009-03-05 @ 13:32:52
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0