200 bullar på en dag


Nu är jag riktigt, riktigt trött! Sängen nästa!


Vilken dag! En mycket bra dag! Vaknade av alarmet vid 07.30. Var dock heeelt omöjligt att gå upp då så snoozade en halvtimma o gick upp vid 8 för att duscha. Sen bara iväg på en gång.

Väl hemma hos syrran blev det frukost och vi planerade vad vi skulle göra. Åkte och handlade och satte sen igång. Blev en hel del faktiskt. Vi hade tänkt att göra typ 7 olika sorters bullar och en sorters kaka men det blev i slutändan bara 5 sorters bullar o den däringa kakan. Tur var väl det för tiden fanns inte och vi var båda så trötta att vi aldrig hade orkat.

Men det blev bullar med kanel, mandelmassa, vaniljkräm, kardemummakräm och så kringlor. De med kardemumma är det dessutom glasyr och kokos på. Alla ser olika ut. Så är det när man har en syster som är konditor. Då görs bullarna i olika utföranden. Både vanliga snäckor, snurrade, flätade o ja...ni förstår. Kakan vi bakade har en chokladbotten och kokostäcke.

Det vi inte hann och orkade göra var krämbullar och åttor som vi oxå tänkte ha kräm och glasyr på. Men räcker gott med de bullar som blev. Blev 200st så har nu 100 bullar i frysen i 5 olika varianter. Mm, vad gott! Jag som älskar bullar! Har iaf testat 3 av sorterna och dom var mycket goda. Mums mums! Komiskt nog så är det vanliga kanelbullar som det blev minst av. Men dom fikade vi ju med när systers kompis kom förbi med så kan ju va därför med.

Tyvärr var vi så igång hela tiden att jag glömde fota. Är sååå trött nu så det blir nog att lägga mig tidigt ikväll. Skulle lätt kunna somna nu faktiskt.


Kommentarer
Postat av: La Familia

Nej, jag kan knappast säga att jag "flyger" fram, trots att jag har tappat 16 kg. Har mycket vatten kvar i lår och skenben. Lite läskigt då de känns hårda och klias. Sen har jag ont i magen (vet inte riktigt vad det är som gör ont). Jag hade iallafall inte så ont förra gången så länge. Kanske har det varit extra påfrestande att bära tvillingar, så att livmodern fått rejält med stryck? Jag vill gärna bli av med 30 kg till... så jag orkar verkligen ta hand om mina 3 barn. God natt!

2009-04-01 @ 00:24:44
URL: http://www.metrobloggen.se/lag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0