Nu jävlar!


En sån här elektrisk bröstpump har jag köpt idag. Svindyr men det får den väl va då. Gör allt för att jag ska kunna fortsätta amma. Funkar bra faktiskt. Nu jäklar ska hon gå upp i vikt! Nu ska vi lyckas!

Ringde amningshjälpen i morse eftersom dom på bvc inte hade några tips att ge. Nova är en månad imorgon och ligger fortfarande 800g under födelsevikten. Nu börjar jag känna paniken sprida sig så jag har satt in det stora artilleriet.

Hon på amingshjälpen sa att hon förmodligen blir trött av att amma och att hon därför inte orkar äta ersättningen efter. Så nu ska jag amma 15 min på ena bröstet bara. Lite mysamning som hon så fint kallade det. Sen är det ersättningen som gäller. Det tills hon har gått upp och fått mer kraft och ork. Då ska vi försöka få igång amningen igen. Ett jäkla pyssel men jag gör vad som krävs.

Kommentarer
Postat av: Lena

Sicken tur att du är hemförlovad hela dagarna :)

2009-05-12 @ 19:28:52
Postat av: Jozzan

Hej. Läser din blogg. Kul att se hur allt går för dig. Måste säga att det är verkligen jättebra att du kämpar på. Många hade nog gett upp. det bästa för den lilla är ju självklart amning. Håller tummarna för dig att allt ordnar sig. Försök bara slappna av när du ammar o njut av stunden. se det som en svkopplingstund så kanske allt ordnar sig. Liten sötnos du har. Lycka till med allt. Du ska se att det ordnar sig./Jozzan

2009-05-12 @ 20:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0