Sjukhusvistelse

Igår natt vaknade sov jag typ inget. Vi gick o la oss men så spydde Nova i sängen så var bara att gå upp igen o byta kläder o kudde. Tur att vi har två. Gick o la mig igen men vaknade vid kvart i tre av att jag hade ont. Sura uppstötningar igen...men åhh... Det var precis vad jag trodde. Låg hela natten i smärtor.

Vid halv sju orkade jag inte längre utan Sonny ringde sjukvårdsupplysningen och dom rådde oss till att åka in. Så sagt och gjort. Sonny väckte Nova och satte på henne jackan medans jag satt i soffan och oj:ade mig. Sen tog vi barn, skötväska och åkte in. Väntrummet på akute var tomt så jag kom in på en gång. Gött det. Sen fick jag en spruta med voltaren och efter någon timma eller så så började den verka. Tog inte bort allting men jag kunde andas igen och den värsta smärtan var borta. Det jag hade kvar kände jag att jag kunde leva med. Fick även ta en massa prover. Men när läkaren kom in igen ville han ge mig en spruta till för att se om jag blev helt smärtfri. Sagt och gjort, fick en spruta till. Men den verkade inte alls.

Han klämde på magen och eftersom jag fortfarande var så öm så blev jag inlagd. Fick chocken eftersom jag trodde jag skulle få åka hem. Sonny o Nova stannade kvar hela tiden på akuten fast jag sa att de fick åka hem om de ville. Förstår ju om han inte vill sitta kvar där. Men va skönt att ha lite sällskap.

De följde med till rummet på KAVA (kirurgisk akut vård avdelning) och väl där satte de en nål i armen på mig. Jag hade dock fått bedövningskräm på innan så det kändes ingenting. Bra kräm det där måste jag säga. På rummet sa sköterskorna att eftersom jag hade en sån liten bebis så fick Sonny oxå ligga kvar. De skulle ställa in en säng till i rummet. Förmodligen för att de förstod om hon behövde ammas eller så. Fick ju ett enkelrum. Antar att de inte ville hon skulle störa andra patienter. Skönt var det iaf. Jag hade sällskap hela tiden.

Sonny åkte hem och hämtade lite saker och passade på att äta. Nova stannade hos mig. Under tiden han var borta hann jag med att göra ett ultraljud. Det visade sig att jag hade ungefär en matsked med småsten. Inga i några gallgångar eller så men de hade väl vandrat vidare nu.

På ronden i morsen kom läkarna (de va två) och pratade med mig och de bestämde sig för att det fick bli operation för mig eftersom jag har haft så många anfall. Det visade sig nämligen att det jag trott varit svåra sura uppstötningar har varit gallstensanfall det med. Så så har jag ju haft en hel del anfall sen nyår. Tre stycken bara förra veckan tex.

Jaja, nu är jag hemma igen. Vi som skulle åkt till Jönköping igår men blev en heldag på sjukhuset istället. Får se om jag tar tag i nåt idag eller om det bara blir lugnt. Skulle behöva ut i trädgården och riva lite iaf.

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch då.. låter inget kul alls det där!

Hoppas du blir opererad så att du slipper smärtorna i fortsättningen..



Klänningen är från Villervalla... har hur söta kläder som helst :)

2009-05-17 @ 20:16:11
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
Postat av: Hanna

oj, det låter läskigt!! =/ hoppas du mår bättre efter op.



kram kram

2009-05-17 @ 21:10:23
URL: http://hannaofsweden.blogg.se/
Postat av: Lena

Nu ska du se att det blir ordning på't. Så det var väl bra att det kom nu igen och att de lyssnade denna gången...

2009-05-18 @ 05:55:44
Postat av: MissyElliot

Din stackare. Hoppas att det blir bättre efter oreration och att du slipper anfallen...

krya-på-dig-kramizar

2009-05-21 @ 12:49:17
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0