Det började bra...


Åh vad arg jag kan bli

Gårdagen blev både bra och dålig. Det positiva var att Nova hade gått upp...och det var inte lite gott folk. Nästan 500g på en enda vecka. Herregud. Så kan hon iaf inte fortsätta för då kommer hon väga mycket sen! Men jag är glad att hon gått upp och nu behöver vi inte gå dit förän om två veckor och det är ganska skönt faktiskt.

Iväg till Jönköping sen och fira morfar. Kalaset var hos min morbror. Jag och lillan kom lite sent eftersom vi skulle till bvc men det gjorde inte så mycket. Väl där fick vi hemmagjorda hamburgare och jag vet inte vad dom haft i dom men dom var skitgoda! Blev en jättemastig chokladtårta till efterrätt.

Mamma o dom åkte hem men jag och morfar stannade lite längre. Lovade att jag skulle skjutsa hem han efteråt och det gjorde jag med. Blev en liten omväg till Töreboda men gjorde inte så mycket. Det var tur att jag gjorde den omvägen faktiskt. För efter jag släppt av han så åkte jag till mamma där bror och lite mer folk var. Tänkte åka hem lite senare på kvällen men så började jag må illa. Tänkte att jag nog var hungrig men så började det öka. Då visste jag vad det var. Tog inte lång tid innan jag fick smärtan i bröstet och ja, gallstensanfallet var ett fakum. Så det blev att stanna.

Jag och Nova låg i mammas o Pers säng. Mamma o Per låg på soffan. Snällt av dom faktiskt. Blev bättre där efter bara 2 timmar men så var jag på toaletten och när jag reste mig upp och gick runt så kom det tillbaka. Så blev det en andra rond. När Nova sen vaknade vid halv sex hade det iaf gått över och jag hade nog till o med sovit en stund. Måste till apoteket och ta ut mina tabletter ifall det händer igen så hoppas jag slipper det i natt. Men tycker jag tänker på vad jag äter mycker mer.

Vi töser löste melodikrysset efter frukosten och så packade jag och lillan ihop och åkte hem. De andra kom hem till oss och fikade lite senare på dan för de skulle till Westis och handla kläder och det är ju inte alls långt ifrån oss. Vi gjorde rabarberpaj med vaniljsås och jösses vad gott det var. Bror var snäll och klippte gräset åt mig. Han är snäll han min bror. Sonny kom hem i den vevan med. Sen har jag rensat lite mer och burit bort lite mer sten. Men åhh vad sten dom har lagt i denna lilla trädgård. Det är så man blir blå.

Vi har fortfarande inte ätit så det blir lite tacos ikväll. Sent jag vet men får bli så. Blir väl till o lägga sig tidigt sen med. Jag tappade en hel del timmar i natt. Ha en fortsatt trevlig kväll folks.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

bebisar är inte alltid små solstrålar.... Men lika söt är hon ändå... Härligt att hon gått upp i vikt, då har det säkert rättat till sig nu ska du se...

Mysigt med dag med familjen och det var ju tur att du tog svängen om mor din när du blev dålig.

Hoppas att det känns bättre idag...

Kramiz

2009-05-24 @ 08:15:38
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt med sån viktuppgång. Det gör inget om de ökar mycket i början, Tors kurva gick nästan rakt upp för att sen plana ut och Nova har ju en del att ta igen :-)

2009-05-24 @ 10:41:15
Postat av: J.

Såg du som en rödhårig liten tjeja :) Men hon är så otroligt söt :D Jätte bra med vikt uppgången där :)

2009-05-24 @ 17:17:28
URL: http://mamsyjess.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj, sicken arg-bild.

Men hon är söt ändå :)

2009-05-24 @ 20:09:07
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0