Bvc och matlagning

Idag har vi varit på bvc igen med lillan. Hon har gått upp 1kg och har växt nästan 4cm, och det på bara 2 månader!!! Jösses, nu får hon stanna upp ett tag. Jag som köpt så mycket fina kläder. Kan ju inte växa ur dom på en gång ju. Nu väger hon iaf 9055g och är 74cm lång.

Ikväll har jag gjort mat åt Nova. Det blir ju rätt dyrt att köpa burkar med mat till henne hela tiden och känns bättre med hemlagat där man vet exakt vad det är i. Förhoppningsvis blir det oxå billigare. Svårt dock att veta hur mycket man ska lägga i varje påse när man fryser in.

Idag har jag iaf gjort
* Makaroner med köttfärsås
* Makaroner med pastasås gjord av kassler
* Chili con carne
* Korv stroganoff

Imorgon ska jag försöka göra 6st rätter till. Blir bra det! Så finns det lite att variera med. Vad får ni veta imorgon när jag vet om jag orkar göra allt...haha!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, vad mycket hon har växt på kort tid!!

Vad duktig du är med matlagningen:-)



Ha en bra fredag.



Kram Kram

2010-02-19 @ 09:10:09
URL: http://sagafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0