Första febern

Nu har jag precis lagt Nova så nu får vi hoppas att hon sover iaf några timmar. Gärna hela natten men det betvivlar jag.

Hon vaknade i natt vid 1 och ville inte somna om. Jag bar in henne till mig och försökte få henne att sova hos mig men inte heller det gick speciellt bra. Försökte vid 4 att lägga henne i hennes egen säng igen men det funkade inte. Bytte blöja och passade på att ta tempen för jag tyckte hon var varm. Och ja, mina misstankar var rätt. Hon hade 38,6. Fick en alvedon och en flaska välling och så somnade hon gott sen.

Imorse hade hon 37,7 och vi åkte trots allt iväg till I o L en sväg för att leka lite grann. Hon var sitt vanliga jag och busade på som sjutton. Hon blev dock väldigt trött men berodde ju mer på att hon inte hade sovit på 4 timmar.

Åkte o handlade o sen hem o ge henne mat. Hon åt upp hela burken så trodde faktiskt att hon var okej. Men somnade senare på mitt bröst och det brukar hon aldrig göra. Var glödhet när hon vaknade så tog tempen igen vid 17. 39,5 och det tycker jag var lite läskigt. Aldrig haft så hög feber själv ens tror jag. Jag är ju inte en person som får feber alls. Blev en alvedon till och efter det blev hon nog lite piggare faktiskt.

Skulle försöka få henne att äta små bananbitar men vet inte om de hamnade fel eller vad det var för hon spydde rätt ut istället. Så blev att byta kläder och torka både stol, golv och barn. Stackars liten. Vi väntar väl med banan ett tag till då.

Har aldrig sett Nova sån här. Har velat vara i knät hela em och kvällen och bara gosat. Ögonen har dock varit klara tack och lov. Bara väldigt väldigt slö. Annars vill hon inte gosa i famnen, det har hon inte tid med. Finns ju så mycket annat att upptäcka så hon har aldrig tid att sitta still. Får se om detta är något pga av nya tänder eller om det kanske är 3-dagarsfebern som brutit ut. Men får gärna inte bli högre feber än detta. Då kommer jag bli rädd och nervös.

Nu ska jag njuta lite av ensamheten för det har jag inte kunnat gjort på hela dagen. Så hoppas vi på en feberfri dag imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skickar lite "krya på dig hälsningar" från oss;)

2010-01-12 @ 20:04:21
Postat av: Maria

Stackars liten.

Hoppas att hon är bättre i morgon!



Kram Kram

2010-01-12 @ 21:11:17
URL: http://sagafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0