Snart sängen tror jag

Jag är helt slut! Vilken dag! Har precis kokat ris och gjort matlådor av mitt storkok av korv stroganoff. Det blev hela 8 stycken! Så nu finns det lite för S att ta med sig. Men behöver kanske göra nåt mer att variera med oxå men har inte så många matlådor kvar. Köpte burkar på Rusta och de var riktigt bra. Kanske borde köpa fler. Alltid bra att ha lite matlådor i frysen. Man vet ju aldrig.

Nova har efter morgonens höga feber sänkt sig lite under dagen. Mitt på dagen fick hon en alvedon och tempen la sig runt 38,6 istället. Den graden gjorde att hon faktiskt var riktigt pigg här ett tag. Lekte lite på golvet och ville bara åt fjärrkontrollerna som vanligt. Igår brydde hon sig inte om dom alls.

Dock var febern uppe på 39,4 ikväll igen. Liten sänkning från i morse iaf. Så hon fick en alvedon och en flaska välling och den fick hon sova. Hon var så trött stackarn!

Får vi se om och när hon vaknar i natt. Gör inget om hon vill ligga bredvid mig i sängen. I vanliga fall tycker jag bara det är jobbigt för hon är ju som en propeller i sängen men nu är hon lite mer still iaf. Får oxå hoppas att febern avtar under morgondagen.

Nu blir det tv för min del...sen sängen. Köket tar jag hand om imorgon!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är rätt skönt å ha de små igemte sig i sängen när de är dåliga.

Hur mår lill tjejen i dag? Är febern bättre!



Kram Kram

2010-01-14 @ 17:07:03
URL: http://sagafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0