Vackra vinterland

Igår blev det nästan en heldag utanför hemmet. Eftersom mamma o hennes man skulle få besök av hans äldsta barn från Östersund så åkte vi dit för att hälsa på. På vägen blev det inhandlat en pulka (äntligen) och ett par mockasiner till Nova.

Va mysigt att träffa dom igen. Det blir ju som sagt inte så ofta när de bor så långt bort. Nova fick busa lite med mormor oxå. Dock var lilla tösen väldigt trött. Men eftersom hon vägrade att sova så fick hon väl va uppe då.

Blev hjortstek till middag. Så himlans gott. Med potatis, god sås, gelé och saltgurka. Mums! S tog ett glas vin till maten så jag körde hem. Var halt fram till Mariestad men sen så var det lugnt tycker jag.

Idag får vi besök igen. Trevligt trevligt! Det är Ida o Liv som kommer hit och ska äta pannkakor. Mums! Sen så är det ju roligt för Liv o Nova att få leka lite. De kommer ju även att gå på samma dagis sen med. O på tal om det så är det snart bara 3 månader tills hon börjar dagis. Vart har tiden tagit vägen?

Lika vackert ute idag. -19 grader och strålande sol. Snön blänker och jag blir bara glad när jag ser det. Får försöka gå ut med Nova en sväng så hon får åka lite i sin nya pulka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0