Älskar snö!

Snön är här och jag älskar det! Visst kan det vara jobbigt att skotta med snön yrandes men det är något visst med snön. Kan inte komma ifrån det. Jag är inte heller den som är rädd för att ge mig ut med bilen bara för att det är snö. Man får tänka lite extra på avstånd och hålla hasigheterna men kan inte påstå att jag är rädd för det.

Idag har jag hunnit med massor. När vi kom hem skottade jag och Nova snö. När det var klart åkte vi ut med pulkan ett varv runt kvarteret så nu är den invigd för i år med. Nova tyckte nog det var ganska mysigt att få åka lite pulka. Ska försöka se om jag kan hitta någon liten skyffel så hon med kan skotta snö. Idag fick det bli en vanlig hink och spade men det funkade det med. Bara hon får något att göra medans jag skottar går det bra. In och laga mat till oss. Sen plocka undan, plocka in i diskmaskinen, diska resten för hand, sätta på en maskin tvätt och så lägga skruttan. Nu sitter jag här o bara har det gött. Blir väl till att gå ut och skotta en gång till ikväll. Sen upp tidigare imorgon för att hinna skotta innan vi åker till dagis och jobb imorgon.

Dags o gå ut och sen ställa sig i duschen innan lite mys i soffan och så sängen. Det var den dagen det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0