Första dan

Hej på er alla!

Så är det första dan. Har bestämt mig för att köra GI-metoden. Har en arbetskamrat som ska fungera som personlig tränare. Han har koll på både träning o kost så nu måste det ju gå bra.

Det är så mycket annat än vikten nu har jag märkt. Jag mår varken psykiskt eller fysiskt bra när jag väger såhär mycket. Är inte längre den där glada människan jag brukar vara. Är tillbakadragen, ja till o med skygg. Går inte ut om jag inte måste. Hittar aldrig på någonting för jag skäms för mig själv. Så ska det inte va, jag vill inte leva så. Så denna gången ska jag försöka göra det för att MÅ BRA, inte för att gå ner i vikt. Får se hur jag lyckas med det.

Det är oxå det jag har som namn...SJÄLVFÖRTROENDE...det är något jag strävar efter. Det vill jag få tillbaka igen. På något konstigt sätt tillåter man sig att alla får trampa på en för att man ser ut såhär. Men varför egentligen? Har inte jag rätt att leva som alla andra? Men ska jag vara ärlig är det nog jag själv som satt som gränserna, inte någon annan.

Jag har förmågan att äta vilken sinnesstämning jag än är i. Men jag har själv märkt att när jag mår bra, trivs med mig själv o så vidare då äter jag mycket mindre. Mår jag dåligt ja då äter jag. Maten gillar mig lika mycket som jag gillar maten. Därför har jag skaffat denna blogg. Jag hoppas jag kan skriva istället för att äta. Jag vill gå ner 35-40 kg. Får se om jag lyckas med det. Men ska som sagt försöka tänka på allt annat positivt som händer med mig o koncentrara på det istället för att stirra sig blind på vågen.

Jag hoppas ni är med mig. Kommer förmodligen blotta mig helt på denna sidan men då får det bli så. Om det är ända sättet att få till en förändring. Vet att det fins folk bakom mig som stöttar.

Det va nog allt för denna gång... eller fan...ska skriva det ändå...startvikt: 104,1kg. Ska lägga upp en bild sen med men det får vänta tills jag har mer tid.

Önskar Er en underbar dag i solen!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0