Veterinären

Idag har Lucas varit iväg till veterinären och blivit kastrerad. Hämtade han för inte alls längesen. Han va så sur i morse när jag la in han i transportburen. Åkte iväg och lämnade han vid 8. Åkte hem o försökte sova några timmar. Jag som inte sover så jättemycket annars, idag blev det ännu kortare.

Satte klockan på 14, gick upp o åt lite o sånt där o sen åkte jag iväg till djurkliniken för att hämta han igen. Lite nervös över om han klarat sig eller inte. Kaniner är ju så himla känsliga för narkos. Dom sa att två kaniner hade dött hos dom sen -99 så jag hoppades ju såklart på att han inte skulle bli den tredje. O det blev han ju inte heller. När vi kom hem såg jag att dom stoppat in bomull i öronen på han. Så himla gulligt. Men antar att det är för alla hundar o så som skäller. Vet inte hur pass djuren är ihop eller så men. Tog iaf ur bomullen och satte in han i hans bur. Måste va lite omtöcknad fortfarande för han reagerade inte när jag tog ut bomullen eller när jag lyfte in han i buren. Vill inte att han ska va i hagen nu, vet inte om han kan hoppa än o då kommer han ju inte in i buren för att äta eller dricka. Hans bakben ser ut at halka lite efter än.

Blev lite stolt för jag frågade om han skött sig o det sa dom att han gjort. Hon sa att han va ju ganska tam så han va lätt att ha att göra med. Duktig Lucas! Nu gjorde du mig stolt.

Nu sitter han helt apatisk inne i buren. Blir ju orolig ju. Men han är kanske fortfarande lite seg av narkosen. Inte alls så livlig som han brukar va. Får se om han har kvar den där lekfullheten han hade innan. Visst ville jag att han skulle bli lugnare, men jag vill ju inte att han bara ligger i ett hörn. Vill ju kunna busa med han fortfarande. Hoppas han blir hans vanliga jag igen när han fått vila lite.

Nu ska jag iväg o hämta en matta hos bror o köpa lite fler delar till hans hage så den blir lite större. Men sen får det nog räcka med saker till lilla gubben. Ska nog ge han lite hopphinder i julklapp men det är det enda. Han har fått så mycket saker så jösses.

Nu ska jag lämna han ifred o åka iväg o handla.

Kram på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0