Ja herregud!

Det är mycket på gång just nu. Va inne i Mariestad på Toyota så dom fick kolla på bilen o skicka ett kostnadsförslag till försäkringsbolaget. Varför M-stad? Jo Roger sa att M-stad va bättre, så gick på hans ord. O himla trevliga var dom med. Så han hade kanske rätt. Hur som helst, allt kommer gå på 32 000kr. Får se om dom går med på det. Han började yra om att dom kanske inte skulle gå med på det utan att jag skulle få lösa in bilen. Men va fan, måste ju få mer än 35 000 för bilen ju. Sa till han att jag tyckte det va lågt så han gick ut o frågade en försäljare vad han trodde om en bil med dom egenskaperna min har o hon sa runt 50 000kr. Då blev jag glad...hehe! Han påpekade dock att dom nog inte skulle ta emot den för det för dom brukar ju få byta bromsrör, bromsar o gud vet allt. Men ska be Ronnie kolla på den o fixa allt...sen ska den proffspoleras - istället för att lackas- o så ska jag åka in med den o se vad jag kan få. Får jag 45 000 får jag väl va nöjd. Ja menar, jag köpte den ju för 47 000. Jaja, vi får se. Åka in o kolla kan man ju alltid, eller hur?! Kommer förmodligen va utan bil i tre veckor iaf...men får jag väl klara. Bara att handla som blir lite lurigt.

Sonny börjar nytt jobb på onsdag. Igen. Men det kommer bli bra. Ska börja jobba för en åkare i Danmark. Bra lön, ny lastbil att åka i och allt verkar helt okej. Han har kollat med facket o dom säger att åkeriet är okej. Kommer jobba 2 veckor o sen va ledig 1. Så det blir nog bra får vi hoppas.

Jag kämpar på med min mat. Idag blir det kyckling o färska champinjoner som jag ska steka. Nåt mer ska jag väl ha till, kanske lite wok. Det har jag i frysen. Vi får se.

Är arg på min kanin. Han har bitit hål i nätverkskabeln så jag hade inget internet. Nu har jag hittat en ny kabel här hemma så nu funkar det igen. Dock inte trådlöst längre så....men men..... Jag klarar mig...

Nu blir det iaf lite slappande framför tv:n...


Kommentarer
Postat av: Sonny

Du är så duktig älskling. Stolt över dig.. Dum kanin vi har *Knäpp på nosen* :(

2007-08-29 @ 19:34:47
Postat av: Helén

Hörde av Per som hört av Roger att du blivit påkörd. Herregud jag är ju bara din mamma... du har ju pappa...!!!!!! Får väl kolla din blogg lite oftare så jag vet vad som händer...
Det är långt till tjejmilen - man hinner både börja o sluta träna många gånger. Just nu har jag ingen lust med nåt. Funderade ett tag på matfestivalen men hoppar det. Har massor att göra hemma.
Varför ska Sonny ha ett jobb i Danmark - finns det inget närmare? Trodde att det var brist på chaufförer??
´Mamma

2007-09-01 @ 11:44:42
Postat av: Helén

Förlåt!! Det finns ingen som helst anledning att du ska få skit för att jag är låg.
Du är väldigt duktig - jag är vansinnigt stolt över dej och helt övertygad om att du kommer att klara ditt delmål till Sonnys mammas födelsedag... Lägg bara till lite extra motion. Och det löser sig ju automatiskt om du måste gå eller cykla till affären. *ler*
Häng i bara så hänger jag med på tjejmilen om jag så ska krypa runt..!!
Jag och Per är med i var sin viktsajt nu så nu finns det inget att skylla på... eller..??

2007-09-01 @ 14:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0