Summa sumarum

Så är det en ny dag idag. Är fortfarande seg och matt efter att ha varit sjuk. Egentligen skulle jag nog vilja vara sjukskriven några dagar till för att verkligen känna att kroppen orkar med. Men samtidigt så vill jag inte gå på sjukersättningen hur länge som helst. Var på jobbet igår och det kändes väl inte så vidare bra, men jag kom ju igenom natten så jag tänkte att då borde jag ju klara nästa natt med. Får väl trycka i mig lite alvedon eller nåt så blir det säkert bra. Hoppas allt funkar idag bara för orkar inte med massa krångel. Det har jag inte ork till.

Som sagt, var ju i Töreboda i lördags. Var hos Maria o Martin för dom har störst kök. Var ju så att Jocke fick en matlagningskurs i 30-årspresent utav oss och eftersom Martins syster är kock så anlitade vi henne. Han hade med sig sin kokbok och sitt förkläde, precis som vi sagt till honom...hehe...

Nästan direkt sattes Jocke i arbete och vi andra gick in till finrummet och hade lite mattävling. Fick en massa olika, väldigt ovanliga saker vi skulle smaka på och säga vad det var. Sen fick vi ett papper med olika kock uttryck som vi skulle lista ut vad det var. Gick väl sådär måste jag säga. När Jocke hade en lucka i matlagningen hade kocken lite vinprovning med oss. Det var två vita och två röda viner. Jag är verkligen inte mycket för vin, och speciellt inte rött så jag hade väldigt svårt för det där. Men smakade lite i alla fall.

När maten började bli färdig dukade vi uppe vid tv:n och satte oss sen ned samtidigt som vi kollade på melodifestivalen på tv. Det han hade lagat till oss var potatisgratäng och ungsbakad kyckling med smak av citron. Efterrätten bestod av citronpaj med vaniljglass. Väldigt gött alltihop. När melodifestivalen var över stängde vi av tv:n och satt bara och pratade skit. Blev en hel del hångelsnack vilket inte brukar va så vanligt när killarna är med. Vi gjorde väl våra försök att överlista Jocke - som snart behöver skaffa en tjej - men det gick väl sådär. Det var nog vi andra som stod för snacket...haha...

Igår sov jag hela dagen. Vi gick visserligen och lade oss ganska sent, inte förrän vid 4 på natten eller nåt. Men jag var vaken ca 20 min på hela dagen. Vet inte vad det tog åt mig. Sonny väckte mig för att han lagat mat, men direkt efter så somnade jag i soffan och gick sen o la mig direkt i sängen och sov tills klockan ringde o jag var tvungen att gå till jobbet.

Vet inte vad det är men jobbet känns inte så kul längre. Har ingen direkt att prata med. Saknar alla jag hade på 12:an. Våran grupp med allt folket där, det var en hel annan stämning. Trots att vi inte var så många tjejer där heller. Men men....jag vet att jag jobbar bra så det kan ingen säga iaf.

Seg idag oxå. Vet inte om jag måste börja lägga om maten lite granna eller vad det är. Jobbigt är det i alla fall att aldrig ha någon energi till att göra nånting. Börjar gå mig på nerverna snart.

Nu blir det nog tv resten av kvällen. Ha det gott ute i stugorna.

Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Hårt är ju bara förnamnet, jag har inte hämtat mig ännu... :-/

2008-02-12 @ 08:54:17
URL: http://nickem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0