Long time


Nova i förmiddags

Ojoj vad längesen det var jag skrev något här. Men har lixom inte haft ork. Vi kämpar fortfarande på här hemma med amningen. Var ju på bvc i fredags och då hade hon gått upp 80g. Kanske inte så mycket men dom var nöjda iaf. Nu har jag slutat ge henne ersättning i flaska utan hon får det i doseringsmuggarna. Jag häller o hon lapar. Så nu suger hon lite bättre på bröstet. Och jag tycker det kommer mycket mjölk men det återstår väl att se imorgon. Då ska vi till bvc igen för vägning. Har dragit ner betydligt på ersättningen så imorgon får vi veta hur det gått. Antingen får jag börja ge henne ersättning efter varje mål igen eller så funkade min chansning.

Igår skulle jag gjort så mycket men blev inte nåt gjort tycker jag. Fick lite besök och det är svårt att planera in allting mellan amningarna. Inte så kul att jag sitter här nästan en timme (som det blivit eftersom hon krånglat så) medans man har besök. De vill ju gärna hålla henne o så med så det blir lite dumt. Har inte blivit att jag gett henne mat slaviskt var 3:e timma. Får se om det var funkat ändå eller om jag släppt löst tyglarna för mycket. Men hon sover ju så gott däremellan. Gör ju ont i mig att väcka henne varje gång.

Idag fick jag lite sovmorgon. Sonny gick ut och gick med Nova i morse och jag fick sova några timmar till. Men han sover ju å andra sidan hela nätterna nästan när jag är uppe o ammar så det jämnar ut sig.

Nu ska jag upp och hjälpa karln laga mat. Potatisgratäng och kycklingfilé. Lite melon och vindruvor och sallad till det. Nu vaknade Nova oxå så...

Om det blir glest mellan gångerna här så vet ni ju varför. Blir bättre när jag får tillbaka min bärbara o jag kan sitta uppe i soffan och skriva.

Kommentarer
Postat av: Anna

Va skönt att det verkar gå bättre!

Hoppas hon gått upp som hon ska imorgon..

Hon är förresten underbart söt!

2009-04-26 @ 19:01:19
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0