Mormor på besök


Fler färgglada krokus från min rabatt


Idag har jag haft mormor på besök här. Vi har planterat lite blommor och lite fröer. Hon hade med sig lite blommor som vi satte i en kruka och ställde på trappen. Jättefint blev det! Sen har vi sått lite fröer som jag hoppas kommer ta sig. Nån hängjordgubbe och körsbärstomater som vi försått och så sådde vi sallad och gräslök i krukor. Får vi se vad som kommer upp.

Sen blev det grynkorv och potatismos till middag. Mums vad gott! Tyvärr inga grönsaker till men men. Mätta blev vi iaf. Nu har lilla mormor åkt hem och jag sitter i soffan o tar det lite lugnt. Diskmaskinen är igång och mormor var så snäll och diskade innan hon åkte.

Tyvärr är ju inte jag så rörlig idag med tanke på allt jag gjorde i morse. Men men...vad tusan gör det! Har haft en riktigt bra dag ändå. Ikväll ska jag bara äta vindruvor och ta det lugnt.


Kommentarer
Postat av: Ronny

Hej! Ett litet kort oannonserat besök av en objuden gäst hos dig och vi får se vad det blir av det.

Du kanske upplever denna kommentar lite opersonlig? Men någonstans måste man ju börja?

2009-04-03 @ 00:03:52
URL: http://www.metrobloggen.se/krhnke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0