Uppdatering :)


Älskade lilla Nova. Bilden är tagen idag

Hej o hå! Nu är jag här igen! Har lyckats lägga Nova i sängen för o sova lite middag. Kors i taket. Får se hur många min det varar så bäst att skynda sig här.

Hon sov faktiskt hela natten i sin säng i natt. Eller, mellan 24 och 05. Men sen var vi tvungna att gå upp o amma, sen iväg för att hinna lämna bilen på bilia i Mariestad kl 07.

Igår så la jag henne dock i vår säng först. Tänkte att i natt måste jag få sova de få timmar så hon får sova med mig. Men, hon spydde, och det rejält. Så fick ta av henne pyjamasen, tvätta hela håret, nacken och ryggen och så la jag henne i hennes säng medans jag bytte lakarn och tvättade av madrassen så gott det gick. Men när jag var klar sov hon så brydde mig inte ens om att sätta på henne en ny pyjamas. Drog bara täcket över henne, släckte och så sov vi. I var sin säng!

Man sover faktiskt bättre när man  inte hela tiden måste oroa sig för att hon ska ramla av en eller att man ska rulla på henne.

Har fått kramp av de där sura uppstötningarna igen. Trodde jag skulle slippa det efter förlossningen. Men men...tre dagar i rad nu. Första dan var det bara ett minianfall. I måndags fick jag åka in till bror så han fick ta Nova o jag låg i smärtor i 2,5 timma i hans säng. Igår började det precis när jag kom till syster. Så...hon fick ta Nova o jag fick snällt gå och lägga mig. Fattar inte vad det är. Men såhär kan det ju inte hålla på. Måste ju kunna ta hand om lilltjejen.

Idag kommer nog Pernilla. Skojigt!

Förresten, har jag sagt att hon gick upp vid förra vägningen? 172g...jippi!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud så söt hon är :-) och vad skönt att hon går upp i vikt! :-D finns ju tillräckligt att oroa sig för. Det kanske tar lite tid innan hormonerna går ur kroppen helt? Du kanske ska höra med nån som kan.

ha det gött

2009-05-06 @ 19:58:40
URL: http://lindalake-wallberg.blogspot.com/
Postat av: J.

Otroligt söt liten dam :)

2009-05-07 @ 14:57:18
URL: http://mamsyjess.blogg.se/
Postat av: La Familia

Jag har aldrig känt någon panik på att rulla på mina barn, trots att jag är väldigt stor och tung. Är van vid att sova på väldigt smala ytor.

skönt att din tös går upp i vikt!

2009-05-07 @ 18:49:01
URL: http://www.metrobloggen.se/lag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0